OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde som du kan läsa mer under www.karlskoga.se/finska
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
Samhällsbyggnadsförvaltningen består av tre avdelningar och en förvaltningsledning. Avdelningarna är miljö - och bygg, mark - och planering, teknik - och fastighet . Totalt arbetar cirka 95 medarbetare på förvaltningen.
Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsförvaltningens Bygg- och miljökontor där vi är 18 handläggare som tillsammans arbetar för att bidra till kommunens vision om hållbar utveckling. Kontoret arbetar för Myndighetsnämnden i Karlskoga och Storfors vilket innebär att vi är verksamma i två kommuner. Karlskoga kommun är värd för samarbetet och allt arbete utgår från Karlskoga.
ARBETSUPPGIFTER
Inom ramen för Lagen om bostadsanpassningsbidrag samt Boverkets föreskrifter och praxis, handlägga ansökningar om bostadsanpassningsbidrag. I tjänsten ingår hembesök och utredningar, samt kvalitetsarbete med bland annat handläggningsrutiner. I tjänsten kan även ingå handläggning och utredning av andra uppdrag inom Bygg- och miljökontoret såsom deltagande i förvaltningsövergripande projekt, sakkunnig i tillgänglighetsfrågor etc. Information och rådgivning till allmänhet och kommunens övriga verksamheter är en viktig uppgift.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning som legitimerad arbetsterapeut/sjukgymnast eller inom byggnadsteknik med erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt förmåga att samarbeta och driva det egna arbetet framåt. I arbetet ingår också att hantera inkomna fakturor och göra viss ekonomisk uppföljning, ta fram statistik mm.
Du har ett stort intresse för ny teknik och tillgänglighet för alla. Kunskap om hjälpmedel och dess funktion är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
Meriterande är erfarenhet både som handläggare av bidrag samt erfarenhet av arbete som arbetsterapeut.
ÖVRIGT
Vi har löpande intervjuer så välkommen snarast med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-110 10 29.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Roseen
tf förvaltningschef Stig Rengman
0586-611 47
tf avdelningschef Robert Gustafsson
0586-617 12
Vision, Sten Jansson
0586-619 10
Arbetsledare Veronica Holmén
0586-612 59
Kommunal, Sami Berg
0706163545
Stadsträdgårdsmästare Veronica Holmén
0586-611 64
Enhetschef Bengt Holm
0586-614 33
Vision, Peter Särnholm
0586-612 70
Driftchef Janne Henriksson
0586-61363