OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Byggnadsinspektör/Bygglovshandläggare
SBK:2013:4
Stadsbyggnadskontor är en kreativ arbetsplats med ca 50 kompetenta medarbetare som arbetar i team med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri och geografisk information. I mars 2014 flyttar vi in i kommunens nybyggda, moderna och stationsnära kontorshus
Vi söker vikarie till arbete som Bygglovshandläggare/Byggnadsinspektör
Arbetsuppgifter
På bygglovsavdelningen arbetar vi med bygglovsansökningar, anmälansärenden, tekniska samråd, arbetsplatsbesök, tillsyn och strandskydd. Vi eftersträvar ett kreativt och hållbart samhällsbyggande och samarbetar med andra förvaltningar, andra myndigheter, byggherrar, arkitektkontor och tekniska konsulter.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete där du kommer ingå i vårt bygglovsteam och beroende på utbildning/erfarenhet arbeta med handläggning av bygglov och/eller teknisk kontroll med samråd och arbetsplatsbesök. Även tillsynsärenden kommer att ingå. En viktig del av arbetet innebär att ge information, råd och god service till allmänheten.
Kvalifikationer
Vi söker Dig som har examen inom bygglovshandläggning, arkitektur- eller ingenjörsområde eller som har skaffat dig motsvarande kunskaper i kommunal tjänst. Arbetet kräver körkort eftersom man ofta måste göra besiktning och tillsyn på plats.
Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet från byggbranschen. Dokumenterat goda kunskaper i Plan- och bygglagen liksom erfarenhet av ärendehanteringssystemet Bygg-R är meriterande.
I din yrkesroll är du kreativ och trivs med att arbeta självständigt. Du har en god samarbetsförmåga och är flexibel då arbetet innebär varierande arbetsuppgifter, högt tempo och många personkontakter. Du är noggrann och serviceinriktad med god förmåga att uttrycka dig väl både muntligt och i skrift till allmänheten och andra myndigheter. Du är även van att använda datorer i ditt arbete
Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med start enligt överenskommelse och med varaktighet med minst 20 månader.
För mer information, ta kontakt med
Roger Jönsson, Bygglovschef, 044-13 52 02
Petra Mohager, Bygglovshandläggare, 044-13 53 43
För facklig information, ta kontakt med
Annelie Göransson, SACO, 044-13 59 00 eller 0733-13 59 00
Mona Ericsson, Vision, 044-13 54 05 eller 0733-13 54 05
Sista ansökningsdatum
2013-12-13
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21