OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Samhällsbyggnadsförvaltningen består av ett aktivt gäng som arbetar tillsammans för att lösa både stora och små uppgifter i arbetet med att hållbart utveckla kommunen. Förvaltningen är uppdelad på fem avdelningar där bygglovshandläggarna ingår i bygg- och miljöavdelningen.
Uppdraget
Dina främsta arbetsuppgifter som bygglovshandläggare hos oss i Flens kommun är att handlägga bygglov- och anmälningsärenden samt utöva tillsyn enligt plan och bygglagen.
Vi har en flexibel organisation där inspektörer och handläggare arbetar i hela processen från granskning av inkomna ärenden, formulering av beslut, tekniskt samråd, arbetsplatsbesök, till slutsamråd och slutbesked.
I arbetsuppgifterna ingår även att vara rådgivande till allmänheten samt andra delar av hela kommunkoncernen i frågor kring byggnadsteknik, arkitektur, bevarandefrågor, ansökningsprocessen samt övriga frågor inom gällande lagstiftning (främst plan och bygglagen, PBL 2010:900). I ditt dagliga arbete har du kontakt med såväl medborgare som andra tjänstepersoner, kontrollansvariga, byggherrar, konsulter, jurister och andra myndigheter. Vi arbetar teambaserat och önskar att du ser fördelarna med att bidra till helheten.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad byggnadsinspektör eller bygglovshandläggare, arkitekt eller har likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper om, samt dokumenterad erfarenhet av nu gällande plan och bygglag (2010:900). Teknisk bakgrund och erfarenhet av handläggning av bygglov är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas och utvecklas med oss behöver du vara engagerad och tycka om att samarbeta både internt och externt. Vi förutsätter att du har god förmåga i att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Som person är du ansvarstagande, noggrann, kommunikativ samt har en analytisk förmåga. Vi värdesätter att du har förmåga att ta egna initiativ, gott omdöme, är utåtriktad och serviceinriktad. Du behöver själv ha förmågan att prioritera i arbetsuppgifter och skapa struktur trots flera parallella arbetsuppgifter. Tjänsten kräver b-körkort, för arbetsplats- och tillsynsbesök.
Omfattning/varaktighet
Tillsvidare.Heltid. Tillträde efter överenskommelse
Kontaktperson:
Axel Wevel
axel.wevel@flen.se
Bygg- och miljöchef
0157-430262
Fackliga representanter
nås via kommunens växel 0157- 43 00 00