OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plan- och byggenheten i Habo kommun arbetar med planering, tillsyn och myndighetsutövning inom plan- och byggområdet. Även trafikfrågor, exploateringsärenden och kart- och mätningsverksamhet ingår i verksamheten. Enheten ingår i Tekniska förvaltningen med egen myndighetsnämnd och har idag en plan- och bygglovschef som ansvarar för alla verksamhetsområdena.
Habo kommun expanderar kraftigt vilket innebär en tilltagande mängd ärenden inom såväl bygglovsområdet som planområdet. Enheten planeras därför att delas upp i en bygglovsavdelning och en planavdelning. Vi söker nu en bygglovschef då vår nuvarande plan- och byggchef kommer att sluta hos oss och annonserar parallellt med den här tjänsten efter en plan- och exploateringschef. Du kommer att ha personalansvar för fyra personer i befattningen som bygglovschef.
Ditt uppdrag som bygglovschef hos oss
Som chef kommer du att bland annat att ha ansvar för personal och kontakter med invånare och företag i Habo. Du kommer att:
• ha ett nära samarbete med plan- & exploateringschefen, teknisk chef, övriga enheter inom tekniska förvaltningen, miljöförvaltning och räddningstjänst
• vara bollplank och rådgivare i bygglovsfrågor och ärendehantering till handläggarna och vara delaktig i handläggningen av komplexa bygglovsärenden
• vara föredragande i Byggnadsnämnd och i förekommande fall i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige
• ha personalansvar inklusive arbetsmiljöansvar för personalgruppen
• ha budgetansvar
Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till teknisk chef vilket förutsätter att du har god förmåga att se förvaltningen som en helhet
Kvalifikationer
- byggnadsingenjörsutbildning eller motsvarande
- kunskaper i PBL och BBR och andra lagrum som är aktuella för verksamheten
- erfarenhet av plan- och bygglovsfrågor är meriterande
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- god datorvana
- B-körkort
- Vi ser gärna att du har någon form erfarenhet av arbetsledande befattning
Personliga egenskaper:
Arbetet är till stor del utåtriktat så du kommer att arbeta mycket med information och rådgivning till allmänheten och företag. Det krävs därför att du är serviceinriktad och har en god kommuniceringsförmåga. Du har god samarbetsförmåga och kan även arbeta självständigt. Du gillar att ta ett stort ansvar och leder och motiverar dina medarbetare på ett bra sätt. Du är trygg i din roll och tydlig i din kommunikation och i ditt ledarskap.
Varaktighet och omfattning
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde snarast.
Upplysningar Kontakta oss gärna vid övriga frågor:
Förvaltningschef Svante Modén, 036-442 83 65, mobil 0708-482 065. Fackliga representanter nås via kommunens växel 036-442 80 00.
Ivan Madunic INTEND 0705 320 816
Ida Brage INTEND 0730 322 086
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Tillträde så snart som möjligt.
Antal platser: 1
Andra uppgifter
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Ansökan
För mer information kontakta Ivan Madunic, 0705-320 816, eller Ida Brage, 0730-322 086, på INTEND AB som vi samarbetar med i denna rekrytering.
Du söker tjänsten via www.intendab.com senast den 12 mars.
Vi undanber oss samtal från CV- och annonssäljare!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ivan Madunic
0705-320816
Anders Roos
0705-320 818
Cecilia Björkegren
0705-382 585
Ivan Madunic
0705-320 816