ByggPartner söker en Ekonomiadministratör till leverantör- och kundreskontr

ByggPartner söker en Ekonomiadministratör till leverantör- och kundreskontr

Arbetsbeskrivning

ByggPartner i Dalarna AB är ett expansivt börsnoterat byggbolag med rötterna i Dalarna. Idag har vi kontor i Borlänge, Stockholm, Uppsala, Västerås och Gävle. Verksamheten omfattar alla typer av nybyggnation, ROT-entreprenader samt byggservice. Tillsammans är vi ca 500 anställda och har en omsättning på 1,9 miljarder kronor. ByggPartner är det stora byggbolaget med det lilla företagets smidighet och korta beslutsvägar. Sunt förnuft präglar allt vi gör. Det handlar om att vara okomplicerade och pålitliga, lätta att ha att göra med helt enkelt. Sunt förnuft handlar också om balans och långsiktig hållbarhet för både våra kunder och oss själva, samt för ekonomin och miljön. Vi arbetar hårt för att våra medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss, och vi tror att både struktur och frihet är viktiga redskap för att åstadkomma det.

Vi växer och behöver fler resurser till vår ekonomiavdelning i Borlänge.

Vi söker en Ekonomiadministratör till vårt leverantör- och kundreskontrateam.

ByggPartner fortsätter att växa och vi behöver förstärka upp vår ekonomiavdelning och då främst hanteringen av leverantör- och kundreskontra.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i den dagliga driften och tillsammans i teamet har ni uppgiften att driva arbetet med att effektivisera rutiner, arbetsflöden, och service för reskontra. En viktig del i arbetet är att ni i teamet kan motivera, engagera och ge feedback till varandra samt era interna kunder, så att ni tillsammans kan prestera så bra som möjligt,

Du kommer att arbeta med hela flödet för leverantörs- och kundreskontran. Rollen innebär bland annat att du kommer att vara superuser för vårt leverantörs-fakturhanteringssystem, Palette. Tjänsten innefattar även avstämnings- och utredningsarbete, uppföljning av betalningsvillkor mot kund och leverantör inklusive inkassohantering samt att vara behjälplig vid bokslutsarbetet. Till detta tillkommer övriga administrativa uppgifter som till exempel registrering av nya projekt, arkivering och receptionsuppgifter.

Som en del i leverantör- och kundreskontrateam har du en viktig roll med många kontakter både inom organisationen och med våra leverantörer/kunder.

Den vi söker
Du kommer att vara en viktig person i vårt effektiviseringsarbete av rutiner och processer kopplade till kund- och leverantörsreskontran.

Som person är du noggrann, driven, analytisk och positiv. Du arbetar strukturerat och ser lösningar och möjligheter i olika arbetssituationer. Du är proaktiv och har god samarbetsförmåga och ser värdet i att leverera med god kvalitet.

Vi lägger stor vikt vid att du som person passar i vår organisation och att du lever upp till våra värderingar som en sund ByggPartner.

Erfarenheter
Du ska ha grundläggande ekonomiutbildning och minst ett antal års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontrahantering och kundreskontrahantering. Det är dessutom önskvärt att du har erfarenhet från byggbranschen eller närliggande verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av Palette och/eller 3L samt har arbetat med bokföring. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och är van att aktivt arbeta med Officepaketet

Villkor
För oss är det viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och att du tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna. Vi arbetar med marknadsmässiga löner och har självklart kollektivavtal. Tjänsten avser 100 %.

Intresserad att veta mer?
Har du funderingar, hör av dig till HR-specialist Erika Johansson 0243- 20 42 22 eller till Controller Carin Winter 0243-20 49 för mer information.

Välkommen med din ansökan senast 2021-10-05

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Louise Holmbom

Elisabet Granström
0850599624

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ByggPartner i Dalarna AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 5 oktober 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 74
None

Postadress

Lindhagensgatan 74
Stockholm, 11218

Liknande jobb


21 november 2024