OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i Motala kommun har ett bra yrkesliv två sidor - ett spännande jobb, där du kan utvecklas och påverka men också bra livskvalité och en rik fritid. Våra kärnvärden, öppen, stolt och nyskapande sammanfattar hur vi arbetar tillsammans och hur vi möter vår omvärld. Ökad mångfald, på våra arbetsplatser, är för oss ett mål och ett medel för bättre service och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder.
Tekniska förvaltningen har till uppgift att se till att de "tekniska system" som bär upp vårt moderna samhälle fungerar på ett bra sätt. Arbetet ska med låg miljöpåverkan vara uthålligt, professionellt och kostnadseffektivt. Förvaltningen är organiserad under Tekniska nämnden samt Vatten- och avfallsnämnden i samarbete med Vadstena kommun. Just nu pågår omfattande utvecklingsarbete för verksamhetens långsiktiga utveckling. På tekniska förvaltningen finns ca 425 medarbetare och budgetomslutningen är drygt 500 Mkr.
Tjänsten är placerad inom tekniska förvaltningen som består av verksamhetsområdena gata-park, kost, vatten-avfall, städ samt fastighetsenheten. Tekniska förvaltningen ska på uppdrag av kommunfullmäktige bl.a. ansvara för huvuddelen av kommunens fastigheter, gatuhållning, renhållning, trafikfrågor samt kommunens kost- och städverksamhet.
Du kommer tillhöra fastighetsenheten som bl.a. har i uppdrag att ansvara för underhåll samt förvalta kommunens samtliga fastigheter(med vissa undantag). I uppdraget ingår även att genomföra kommunens lokalinvesteringsprojekt avseende nyproduktion, tillbyggnader etc. samt underhållsprojekt. Enheten har drygt 30 medarbetare som arbetar med samtliga ingående fastighetsprocesser från tidiga skeden till förvaltningsfasen. Fastighetsenheten ska också leda och samordna kommunens energiplanering och främja energihushållningen.
ARBETSUPPGIFTER
Som byggprojektledare ska du ansvara för projekterings- och byggprojektledning för våra underhållsprojekt inom fastighetsförvaltningen. I denna roll finns även framtida utvecklingsmöjligheter att växa in som ansvarig projektledare för mer omfattande investeringsprojekt och för s k tidiga skeden och förstudier i samband med lokal- och verksamhetsförändringar där du bl.a. arbetar tillsammans med vår lokalplanerare.
Du är även delaktig vid framtagande av förfrågningsunderlag för upphandlingar av bl.a. ramavtal för konsulttjänster. I tjänsten ingår även att ansvara för enhetens IT-utveckling i samband med utvecklingen av vår tekniska plattform. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Du har byggnadsingenjörsutbildning på högskolenivå eller annan utbildning som vi bedömer relevant.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, men det är inte ett krav. Kunskaper i bl.a. PBL, LOU och arbetsmiljölagstiftningen är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Att jobba mot resultat och sätta igång aktiviteter är en stark drivkraft hos dig samtidigt som du känner att du klarar av att behålla lugnet när det blir arbetstoppar. Det är viktigt att kunna jobba strukturerat och säkerställa att alla inblandade är med på banan.
Då du kommer ha mycket interna och externa kontakter är det viktigt med en positiv attityd till sitt arbete och att kunna handla i enlighet med fattade beslut och riktlinjer.
Du har även en öppen och positiv attityd samt lätt för att samarbeta med kollegor och att skapa goda kundrelationer. Du har goda IT- och datakunskaper inom området samt behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift.
Körkort med B-behörighet krävs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fastighetschef Viktor Broomé
0141-225090
Driftchef Bengt-Erik Thorsson
0141-22 51 94
Rekryteringskonsult Johan Rajer
0141225000