Byggprojektledare

Byggprojektledare

Arbetsbeskrivning

I Krokoms kommun växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både stannar kvar och flyttar hit. Invånarantalet ökar stadigt liksom nyföretagandet och i dag är det närmare 15 000 som bor här. Kommunen har ett attraktivt läge med närhet till både stad, fjäll och en storslagen natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen är en av fyra förvaltningar inom kommunen. I förvaltningen finns kommunens tekniska verksamheter samlade som fastighet och plan, vatten, renhållning samt kost- och lokalvårdsavdelningen.
Samhällsbyggnadsförvaltningens plan- och fastighetsavdelning har ägaransvaret för kommunens fastigheter och ansvarar för verksamheternas lokalförsörjning och framtagande av översikts- och detaljplaner. På avdelningen arbetar för närvarande 16 personer, varav arbetslaget med byggprojektledare består av sex personer. I en liten kommun är det nära till beslutsfattare och andra du har kontakt med i jobbet. Vi är placerade i centrala Krokom, ungefär 20 minuter väster om Östersund, men givetvis med byggprojekt i hela kommunen.
Vill du vara med i utvecklingen av en till ytan stor kommun men med närhet till landsbygd, skog, stad, fjäll och vatten?
Uppdraget
Vi driver tekniskt avancerade investeringsprojekt av varierande karaktär och storlek. Som byggprojektledare är det du som skapar verklighet av ritningar och planer genom att fungera som sambandscentral och spindel i det nät som byggs upp kring en byggnation. Vi står nu inför en offensiv när det gäller nyinvestering i bland annat skolor och förskolor, vilket ger möjlighet att få vara med och driva större entreprenader
Våra byggprojekt omfattar ny-, om- och tillbyggnader, underhållsprojekt och lokalanpassningar samt utredningsjobb.
Du kommer ha huvudansvaret för projektledningen, projekteringen, upphandlingen (LoU) och genomförandet. Du koordinerar, skapar goda kontakter och har kontroll på projektet genom att samordna byggherrens, byggentreprenörernas, arkitektens, konstruktörens, konsulternas och kvalitetsansvarigs uppgifter och insatser, så att byggprojektet avlöper som det ska. Du ser även till att de avtal som finns följs och att de hålls inom givna ekonomiska ramar.
Din profil
Vi söker dig som har ingenjörsutbildning eller motsvarande.
För att lyckas väl i det här jobbet krävs kompetens inom byggnadsteknik och teknologi. Det är meriterande med erfarenhet av att leda fastighetsprojekt i liknande befattningar. Likaså erfarenhet av arbete med budgetansvar, regelverken som styr byggprojektens förutsättningar, förhandlingar, ekonomisk styrning och uppföljning samt dokumenterad kunskap inom VVS.
Som byggprojektledare behöver en kunna ta egna initiativ och driva projekt, ha lätt för samarbete och att skapa goda relationer. Du behöver också vara strukturerad, affärsmässig och kunna sätta gränser.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Rekryteringsarbetet kan komma att påbörjas under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024

30 oktober 2024