OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi som arbetar på Fastighetsavdelningen förvaltar och sköter driften i Region Jämtland Härjedalens fastigheter och lokaler. Vi ser ett värde i att vårt arbete bidrar till samhällsnytta och hållbarhet. Fastighetsavdelningen är inne i en expansiv, förbättringstänkande och mycket spännande fas. Välkommen att söka dig till oss
Vi söker en byggprojektledare som kan hjälpa oss att utveckla befintligt fastighetsbestånd samt skapa nya lokaler vid nyproduktion. Detta sker i nära samarbete med verksamheterna och du kommer att samverka med många olika yrkeskategorier.
På Fastighetsenheten jobbar du tillsammans med dina nya kollegor exempelvis byggprojektledare, installationssamordnare, fastighetsförvaltare samt lokalplanerare.
Du blir en del av ett kreativt gäng som uppmuntrar och stöttar varandra!
ARBETSUPPGIFTER
Som byggprojektledare ansvarar du för att dina tilldelade investerings-/underhållsprojekt genomförs med hög kvalitet från utredning, projektering, upphandling, ledning, styrning samt uppföljning inom projektbudget.
I arbetsuppgiften ingår även att vara en god beställarrepresentant enligt Region Jämtland Härjedalens delegationsbestämmelser.
Du arbetar också utifrån de policydokument, rutiner samt kvalitets- och miljökrav som finns samt att vara med i framtagande av dessa. Projekten drivs ofta i lokaler med pågående verksamhet. Det kräver att du tar ansvar, har god planeringsförmåga, är flexibel, initiativrik och resultatinriktad, samtidigt som du ska kunna arbeta i team/grupp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning som bygg-, el- eller vvs-ingenjör, eller motsvarande utbildning eller kompetens som bedöms likvärdig. Du har god erfarenhet av att leda projekt/arbetsgrupper.
Du tycker om att arbeta både självständigt och i team. Du har lätt för att kommunicera, både muntligt och skriftligt.
B-körkort är en förutsättning.