OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 1000 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov.
Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Utveckling och logistik
• Bemanningsavdelningen
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför.
En av våra medarbetare har valt att gå vidare till ny tjänst och vi söker därför en strategisk och kvalitetsmedveten medarbetare till våra underhållsprojekt. Har du intresse för människor, ledarskap, modern byggteknik och vill ha ett roligt arbete? Då kan tjänsten som byggprojektledare på fastighetsavdelningen i Varbergs kommun vara något för dig!
Vad innebär rollen som byggprojektledare?
Det dagliga arbetet går först och främst ut på att ansvara för att leda olika projekt inom vårt befintliga fastighetsbestånd, säkerställa att projekten följer överenskomna kvalitets-, tids- och ekonomiska ramar. Du kommer ingå i en grupp av totalt 5 projektledare, som har ett nära samarbete med kollegor på fastighetsavdelningen för att säkra hållbara och energieffektiva installationer.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Samordna, planera, projektera och driva projekt inom fastighetsavdelningen gällande planerade underhållsarbeten, mindre ombyggnads-/anpassningsåtgärder och energieffektiviseringsåtgärder
- Ansvara för kundkontakter i samband med ombyggnadsarbeten
- Ansvara för dokumentering av utförda åtgärder i avdelningens fastighetssystem, samt uppföljning ekonomi
- Arbeta nära och i samarbete med fastighetsavdelningens förvaltare och systemtekniker.
- Ansvara för framtagning av förfrågningsunderlag och upphandling av entreprenörer
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
- Högskoleingenjörsexamen eller mångårig erfarenhet av projektledning inom byggsektorn som motsvarar högskolekompetensen
- Goda kunskaper och erfarenhet av arbete inom byggprocessens olika skeden
- Lätt för att möta människor då arbetet innebär mycket kontakt med kunder och entreprenörer vilket medför att en hög social kompetens krävs
- Mycket god datorvana med erfarenhet av att arbeta i Windowsmiljö och Officepaketet
- God analytisk förmåga och är strukturerad
- En utvecklingsinriktad och lyhörd inställning
- Körkort B - är ett krav
Meriterande, men ej ett krav
- Behörighet som kontrollansvarig enlig PBL samt utbildning som byggarbetsmiljösamordnare
- Har kunskaper i AutoCad och Bluebeam
- Har gått ledarskapsutbildning eller är certifierad projektledare
- Har kunskaper inom entreprenadjuridik och entreprenadupphandlingar
- Har kunskaper inom offentlig upphandling och kunskaper om LOU
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!