OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker en erfaren Byggprojektledare för verksamhetsprojekt och fastighetsprojekt inom industrin. Tillsammans med projektorganisationen och centrala stödresurser ska du initiera, bereda och ansvara för genomförande och uppföljning av projektet med avseende på tid, kostnad, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö. Vi har ett stort inflöde av projekt, både verksamhetsprojekt och fastighetsprojekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för projektets genomförande
- Hålla en kontinuerlig och nära dialog med beställaren
- Fördela, genomföra och följa upp projektarbetet i enlighet med styrande dokument.
- Upprätta erforderliga tidplaner för projektet
- Upprätta kalkyler och budgetar enligt fastställda rutiner för projektet
- Tillse att erforderliga operativa möten hålls. Exempel på detta är byggmöten, ekonomimöten, teknikmöten och projekteringsmöten
- Följa upp och driva projekt på tid, kostnad och omfattning
- Säkerställa att normer, anläggningskrav och föreskrifter (generella eller beställarens) m.m. följs av projektör och/eller utförare
- Bistå med teknisk rådgivning
Din profil
Uppdraget ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. För att trivas tillsammans med oss är det viktigt att du tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt, tillsammans är vi starka. Du är en ansvarstagande ledare med stort engagemang och driv för dina uppdrag. Du motiveras av att erbjuda service av hög kvalitet, du agerar alltid med säkerheten i fokus tillsammans med affärsmässighet och gott entreprenörskap.
För att passa i rollen tror vi du har:
- Fem års arbetserfarenhet som projektledare i bygg- och anläggningsprojekt
- Akademisk examen alternativt motsvarande teoretisk kunskap förvärvad på annat sätt
- Kunskap i PBL, BBR och arbetsmiljölagen
- Kunskap inom AB 04, ABT 06 och ABK 09
- Kunskap inom BAS-P
- Kunskap inom AMA systemet
- Kunskap att projektleda i projekteringsskede och genomförandeskede
- Kunskap för att kunna ta ansvar för myndighetskontakter relaterade till byggnation (Miljöbalken och arbetsmiljölagstiftning mm)
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på
073-925 25 86
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84