OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
Ramunderstadens uppdrag är att fra¨mja kommunens utveckling som attraktiv och efterfra°gad bostadsort genom att a¨ga, fo¨rvalta och utveckla bosta¨der i So¨derko¨ping. Bolaget förvaltar också 73000 kvadratmeter i kommuna¨gda verksamhetslokaler och har ett omfattande lokalvårdsuppdrag. Ramunderstaden äger omkring 800 lägenheter, har ett 50-tal anställda och omsatte under 2014 ungefär 104 miljoner kronor.
Ramunderstaden AB i Söderköping står inför en spännande framtid med nyproduktion av bostäder och kommunala projektuppdrag. Därför behöver vi förstärka organisationen med en projektledare inom bygg.
Vi tror att du arbetar som projektledare i dag eller inom produktionen på bygg- eller installationssidan och vill ta nästa steg i karriären. Du har kanske 2-3 års arbetslivserfarenhet eller längre. Vi tror att du på sikt, beroende på din bakgrund, kommer att leda och samordna om- och nybyggnationer.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Ditt fokus kommer att ligga på:
Affären: Försäljning, förhandling, upphandlingar, entreprenadupphandlingar, beräkning av projekt och kontakt med underentreprenörer
Projektledning: Driva byggprojekt från överlämnande till slutbesiktning och samordna helheten för samtliga intressenter
Byggmöten: Driva och delta i olika typer av möten
Resursplanering: Internt och externt (underentreprenörer)
Ekonomi: Ta fram investeringskalkyler, entreprenadupphandlingar, uppföljning och kontroll, hålla tidplan, sätta in eventuella åtgärder vid behov
Teknisk expertis: Vara expert i byggfrågor och ha förmåga att välja rätt tekniska lösningar
Dokumentation: Sammanställa teknisk dokumentation inför slutbesiktning
Din profil:
Vi söker dig som:
– har en teknisk gymnasie- eller högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande
– har minst 2 års erfarenhet från liknande verksamhet
– har viss projektledarerfarenhet med inslag av ekonomi
– har kunskap om byggbranschens regelverk och har kunskap i entreprenadjuridik AB och ABT
– har kännedom om LOU (Lagen om offentlig upphandling)
– kännedom om byggprocessen från planarbete till förvaltning
– uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift
– har god vana att hantera Microsoft Office eller motsvarande är meriterande
– har B-körkort
För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, affärs- och kvalitetsinriktad. Du behöver också vara engagerad och kreativ. Du kan också bygga förtroende, vara lyhörd och flexibel samt ödmjuk.
Ansök redan idag!:
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.
Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på peter.ardenfors@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84