OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastigheter är ett verksamhetsområde inom Region Kronobergs serviceorganisation. Verksamheten ansvarar för förvaltning och drift av Region Kronobergs samlade fastighetsbestånd samt genomförande av byggprojekt. Fastigheter ska aktivt stödja regionens verksamheter med ändamålsenliga lokaler, hög driftsäkerhet, god miljö och service.
Vi jobbar för driftsäkra, robusta sjukhus och vårdcentraler som ska fungera i alla lägen.
Sammanlagt är vi cirka 70 medarbetare, som är placerade på lasaretten i Ljungby och Växjö. Vi har ett öppet och engagerat klimat, där arbetsglädjen står i fokus och där vi arbetar för att varje dag bli lite bättre. Fastigheters huvuduppgift är att vara en strategisk fastighetsägare och en effektiv och professionell lokalförsörjare. Region Kronoberg äger idag fastigheter på åtta orter i Kronobergs län, med en total area på ca 290 000 m2. Besök gärna http://www.regionkronoberg.se/halsa-vard-tandvard/framtidens-vardbyggnader/
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen Ett gott liv i ett livskraftigt län.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med på vår resa och leda arbetet med att utveckla Växjö stadsbild, fastigheter och byggprojekt?
Efterfrågan på våra tjänster är starkare än någonsin och det finns många roliga och intressanta projekt där Region Kronoberg är med och skapar framtiden.
Vi behöver stärka vårt team med engagerade och erfarna projektledare inom avdelningen byggprojekt!
Region Kronobergs byggavdelning jobbar med projektledartjänster för olika typer av byggprojekt. Uppdragen omfattar allt från mindre ombyggnadsprojekt till stora komplexa nybyggnationer. Projekten innefattar upphandling av entreprenader, byggherrekalkyler prognosarbete, investeringsbedömningar, riskhantering, tidsplanering samt mycket samordning och kundkontakt.
Projekten ska genomföras i enlighet med krav från verksamhetens behov och inom beslutad projektbudget.
I arbetsuppgiften ingår även fortlöpande gemensamt arbete med rutiner och kvalitetsdokument.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ingenjörsexamen med bygg som inriktning eller likvärdig relevant utbildning och mångårig erfarenhet som projekteringsledare eller projektledare inom offentlig verksamhet. I kompetenta och multidisciplinära grupper kommer Du att vara den som leder arbetet i något av alla våra intressanta uppdrag.
Erfarenhet av arbete inom offentliga organisationer som projektledare är ett krav.
Du är affärsmässig, kvalitetsmedveten, strukturerad och har förmåga att utrycka dig tydligt på svenska i tal och skrift.
Du har även goda ledaregenskaper med förmåga att fatta beslut och driva projekt framåt med respekt för mål, budget och samverkande parter.
Resor ingår i tjänsten och B-körkort är därför ett krav.
ÖVRIGT
Intervjuer för tjänsten kommer att genomföras 17, 23 och 24 april.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-693 693.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738