Byggprojektledare till samhällsbyggnadsförv.

Arbetsbeskrivning

Samhällsbyggnadsförvaltningens plan- och fastighetsavdelning har ägaransvaret för kommunens fastigheter och ansvarar för verksamheternas lokalförsörjning samt ansvarar för framtagande av översikts- och detaljplaner. Hela kommunen är vårt arbetsområde men arbetet utgår från centrala Krokom, ungefär 20 minuter väster om Östersund.
Vill du vara med i utvecklingen av en, till ytan, stor kommun fylld med närhet till stad, landsbygd, skog, fjäll, vatten och växtkraft?
Då är jobbet hos oss på samhällsbyggnadsförvaltningen något för dig!
Uppdraget
Vi driver tekniskt avancerade investeringsprojekt av varierande karaktär och storlek. Som byggprojektledare är det du som skapar verklighet av ritningar och planer genom att fungera som sambandscentral och spindel i det nät som byggs upp kring en byggnation.
Våra byggprojekt omfattar ny-, om- och tillbyggnader, underhållsprojekt och lokalanpassningar samt utredningsjobb.
Du kommer ha huvudansvaret för projektledningen, projekteringen, upphandlingen (LoU) och genomförandet. Du koordinerar, skapar goda kontakter och har kontroll på projektet genom att samordna byggherrens, byggentreprenörernas, arkitektens, konstruktörens, konsulternas och kvalitetsansvarigs uppgifter och insatser, så att byggprojektet avlöper som det ska. Du ser även till att de avtal som finns följs och att de hålls inom givna ekonomiska ramar.


För att lyckas väl i det här jobbet krävs kompetens inom byggnadsteknik, teknologi och inte minst ledarskap. Du är strukturerad, affärsmässig, noggrann och engagerad.
Vi tror att du har en ingenjörsutbildning på högskolenivå eller motsvarande samt erfarenhet av att leda fastighetsprojekt i liknande befattningar. Du är van att arbeta med budgetansvar, regelverken som styr byggprojektens förutsättningar, samverkan, förhandlingar, ekonomisk styrning och uppföljning.
Du är van att ta egna initiativ och driva projekt, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Din kommunikation är tydlig och smidig. Du är flexibel och har lätt för att se möjligheter i förändringar. Du har förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar och kan företräda kommunens långsiktiga utvecklingsmål samtidigt som du kan arbeta med våra projekt på ett affärsmässigt sätt.


I Krokom växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både stannar kvar och flyttar hit. Invånarantalet ökar stadigt, liksom nyföretagandet, vi är knappt 15 000 invånare. Kommunen har ett attraktivt läge med närhet till både stad, fjäll och en storslagen natur. Samhällsbyggnadsförvaltningen är en av tre förvaltningar inom kommunen. I förvaltningen finns kommunens tekniska verksamheter samlade, som fastighet, planverksamhet, vatten och renhållning samt kost- och lokalvårdsavdelningen. Vi arbetar för en hållbar utveckling och strävar efter att skapa en god livsmiljö. Vi tror att en hållbar samhällsplanering och ett hållbart byggande är grunden för ett långsiktigt hållbart samhälle, vår inriktning är att alla delar av kommunen ska ges förutsättningar för utveckling. En god livsmiljö och gott om plats är viktiga konkurrensfördelar för framtiden. Vi har förutsättningar att ge fler möjlighet att bo och leva i en attraktiv boendemiljö och på ett hållbart sätt.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN KROKOM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 22 december 2016

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

18 november 2024

12 november 2024