Byggstensansvarig till Enheten Infrastruktur

Byggstensansvarig till Enheten Infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Beskrivning av tjänsten
En byggstensansvarig leder livscykelhanteringen av vår tekniska plattform ServiceNow.

Du ska operativt driva och stödja insatser och arbete för plattformens utveckling, drift och förvaltning. Du visar vägen framåt och har en förmåga att omsätta ord till handling tillsammans med både interna och externa partners.

Du har det övergripande ansvaret för utveckling, teknik, kvalitet och leverans och att arbeta fram strategier och planer som möter både verksamhetens mål, och våra användares förväntningar på både kort och lång sikt. Inom ramen för ditt uppdrag ingår även omvärldsbevakning på teknikområdet och du ska kunna prioritera vilken utveckling och vilka förändringar som ger mest kund- och verksamhetsnytta.

Du leder arbetet genom ett dedikerat team tillsammans med engagerade kollegor runt om i och utanför organisationen. Du knyter partnerskap med andra byggstenar och produkter, experter, samt interna och externa partners för att väva ihop en framtidssäkrad helhet. För att lyckas behöver du vara en nyckelspelare som har bredd!

Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt omkring dig.

Som byggstensansvarig är det viktigt att du är strategisk i tankarna, men också att du är bekväm med att få saker att hända genom att göra och driva på. Varmt hjärta och kall hjärna beskriver den typ av person vi söker för denna tjänst.

Du kommer både att få utmana och realisera nya idéer tillsammans med engagerade kollegor från verksamheten och andra avdelningar. Du trivs därför i en miljö där alla svar ännu inte finns, och du har drivkraft och förmåga att skapa ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar.

Hos oss på Arbetsförmedlingen finns stora möjligheter till personlig utveckling, men det som framförallt utmärker oss på Arbetsförmedlingen är vår gemensamma strävan tillsammans mot Arbetsförmedlingens vision och vår vilja att på riktigt förbättra för hela Sverige, för det gör vi verkligen här på Arbetsförmedlingen!

Grundläggande kvalifikationer
- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetenser förvärvade på annat sätt.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Erfarenhet från projektledning.

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att ha arbetat som produktansvarig/tjänsteansvarig eller inom projektledning med agil utveckling av digital tjänst/flöde med fokus på användarnytta och kundupplevelse. Erfarenheten innefattar samarbete över organisationsgränser och tillsammans med externa leverantörer.
- Har flerårig erfarenhet av informellt eller formellt ledarskap.
- Erfarenhet av Service now.
- Har flerårig erfarenhet av att förändringsleda och få saker att hända, med förmåga att lyssna in behov och genomföra aktiviteter som utvecklar och ständigt förbättrar.
- Erfarenhet av att arbeta aktivt med agila utvecklingsmetoder som Scrum, Kanban, MVP, Double Diamond och effektstyrning.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

 - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten

 - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser

 - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna eller enligt överenskommelse.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-04 märkt med Af-2022/0014 4659.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

Projektledare som stöttar andra projektledare

Projektledare som stöttar andra projektledare

23 december 2024

23 december 2024