OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker byggskadereglerare i Örebro. Är du en engagerad och serviceinriktad lagspelare med kundfokus? Vill du vara med på resan där vi utvecklar navet för Folksams byggskadehantering? Då kan du vara den vi söker!
Under det senaste året har Byggskador expanderat i Örebro och vi är nu 26 personer som jobbar med Folksams byggskador. Utöver byggskadereglerare finns även andra befattningar som tillsammans samverkar för att ge den bästa möjliga leveransen till våra kunder.
Det här gör du som byggskadereglerare på Folksam
Som byggskadereglerare har du en central roll i vår verksamhet. Genom hög tillgänglighet, bra kundbemötande och byggkompetens ansvarar du för att kunden får sin skada som omfattas av hem-,villa- och fritidshusförsäkringen reglerad på ett enkelt och engagerat sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Ta emot inkommande samtal, registrera skadan och dokumentera ärendet.
• Bedöma om skadan ska regleras av en lokal handläggare eller om du ska handlägga ärendet fram till avslut.
• Kommunicera med kunden om vår fortsatta hantering och klargöra vad som förväntas av kunden och vad kunden kan förvänta sig av oss.
• Begära in eventuella handlingar och uppgifter.
• Fatta beslut, reglera och ersätta samt avsluta ärendet.
I en del skador har du även kontakt med avtalsentreprenörer där du beställer reparationer, granskar byggkalkyler och diskuterar möjliga lösningar. En annan viktig uppgift är att bidra till att uppnå Folksams säljmål genom att vidareförmedla om kunden är intresserad av andra försäkringar till säljorganisationen.
Här kan du läsa en intervju Malin som arbetar hos oss. Kanske är hon din nya kollega?
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning bygg. Du har erfarenhet från bygg, fastighets- och/eller saneringsbranschen, eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Byggtekniska kunskaper är ett krav. Vidare kommunicerar du väl, både skriftligt och muntligt. Att jobba digitalt ser du som en självklarhet och hanterar IT-system på ett effektivt sätt.
Då det oftast är ett högt tempo är det viktigt att du är lugn i stressade situationer och kan fokusera på rätt saker. Du sätter alltid kunden i fokus och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. I samtalet förväntar sig kunden att få besked om sitt ärende, vilket innebär att du måste kunna fatta snabba beslut och kommunicera dessa på ett tydligt sätt. Du styrs av etik och värderingar i avgörande situationer i arbetet samtidigt som du har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra, trivs med att ta ansvar, är målmedveten och jobbar mot uppsatta mål.
Hos oss gör du karriär i ett ansvarstagande företag
Vi är ett stort kundägt företag med kontor på flera håll i landet. Här finns många spännande yrkesroller och goda chanser till karriär på olika sätt. Vi stöttar medarbetarnas utveckling och har bra anställningsförmåner. För att främja samarbete, kreativitet och lärande jobbar vi aktivitetsbaserat. På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam.
Så söker du jobbet
Välkommen att skicka in din ansökan senast 15 december 2021. Vi gör urval löpande under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta gruppchef Johan Pettersson, 019-19 48 19 eller Anton Markskog, 019-19 49 83.
Fackliga representanter: Akademikerföreningen Ann-Louise Andersson 070-831 61 44, Forena Mats Kjellgren 070-831 59 98 och Handels Mikael A Carlsson 070-831 51 32.
Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.