OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Kristianstadsbyggen (ABK) är kommunens största bostadsbolag. Huvuduppgiften är att bygga nya fastigheter och att förvalta 8 900 hyresbostäder och 300 kommersiella lokaler. Merparten av förvaltningen sker inom företaget och ABK har bland annat egna fastighetsskötare, snickare, VS-tekniker, målare och elektriker. Bolaget är en av de största arbetsgivarna i kommunen med ca 180 anställda fördelade på huvudkontor, områdeskontor och ute i bostadsområdena.
Som byggtekniker representerar du Södra Förvaltningsområdet inom ABK och du ansvarar, tillsammans med Områdeschefen, för underhållsbudgeten inom detta förvaltningsområde.
Arbetet omfattar daglig kontakt med hyresgäster, medarbetare och entreprenörer. Du arbetar med projektledning i form av reparations- och underhållsarbeten samt reglering av försäkringsskador. Det är din uppgift att styra reparations- och underhållsprojekten så att de följer upprättad tidsplan, håller budget och utförs till förväntad kvalitet ev de entreprenörer som är delaktiga. Du planerar det årliga övergripande underhållet på fastigheterna och vid sidan om detta hanterar du alla de oförutsedda händelser som resulterar i behov av underhåll och reparation. I tjänsten ingår också att genomföra upphandling inom gällande ramavtal. Du arbetar i strukturerade datasystem som möjliggör kontroll och uppföljning av tid, ekonomi mm i de olika projekt som är aktuella.
Vi söker dig som har minst avslutad gymnasieutbildning, och då gärna byggteknisk eller motsvarande. Du har praktisk erfarenhet från byggbranschen som entreprenör, konsult eller beställare. Vidare är du en van administratör och att du har goda datakunskaper och kunskaper i Officepaketet är ett krav för tjänsten. Likaså är körkort och tillgång till bil nödvändigt. Du kan uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Erfarenhet av LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) ses som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är öppen och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och miljöer. Vi ser dig som en drivande, ansvarstagande och strukturerad medarbetare. Du trivs i en vardag som präglas av högt tempo med tvära kast och din förmåga att prioritera och växla mellan olika projekt och arbetsuppgifter är mycket god.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Lön och tillträde enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar ABK med Acentum. Väcker ovan information ditt intresse- vänligen skicka din ansökan till ansokan@acentum.se eller Acentum Personal AB, Cardellsgatan 13, 291 31 Kristianstad. Sista ansökningsdag är den 22/3 2015. Har du några frågor kring tjänsten; kontakta Therese Hulte, telefonnummer 044-781 44 80 eller therese.hulte@acentum.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Hulte
044-781 44 80
Jerry Håkansson
044-781 44 81
Therese Hulte
044-781 44 80
Alexandra Ivstam
044-781 44 82