Byråsekreterare/registrator

Arbetsbeskrivning

Stadsdelsförvaltning Centrum är en av Göteborgs stads 21 stadsdelsförvaltningar.Förvaltningen består av 4 verksamhetsblock, varav Intern Service är en av dessa.

Byråsekreterare/registrator

Arbetsuppgifter: Som registrator har du en central roll i förvaltningen och ansvarar för posthantering, diarieföring samt arkivering.Du ansvarar tillsammans med nämndsekreteraren för utskick och all administration kring stadsdelsnämndens och sociala utskottets sammanträden.
Tjänsten innebär också sekreterarskap i olika grupper i förvaltningen samt all administration kring detta.Du kommer också att ha uppgifter kopplade till det personaladministrativa området.

Kvalifikationer: Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial administrativ utbildning eller erfarenhet från arbetsområdet.Av stor vikt är datorvana.
Som person är du noggrann och strukturerad, har en god språkkänsla samt intresse att utveckla arbetsområdet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där samarbetsförmåga, öppenhet och ansvarstagande är nyckelord.


Facklig kontaktperson:Katarina Åkermo, SKTF

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010