OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör som gillar siffror och problemlösning. I denna roll kommer du vara en del av kundservice teamet med huvudsakliga arbetsuppgifter inom mätvärdeshantering, nätavräkning och debitering.
Administratör på kundservice
Som administratör på kundservice ingår du i navet av hela kedjan från insamling av mätvärden till fakturering till slutkund. Kontrollerar flöden och meddelanden mellan olika system. Eventuell dialog med ombud och elhandlare via mejl och telefon.
Arbetet sker i flera olika integrerande system och ärendena kan variera i både storlek och komplexitet. Du kontrollerar och rapporterar data i form av mätvärden, samt ägnar dig åt felsökande arbete när detta krävs. Din roll är också en viktig del i att säkerställa att kunder debiteras för korrekt energiåtgång.
Du
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som söker gillar att jobba i en omväxlande miljö med mycket problemlösning. I rollen ingår att hantera stor mängd data/ärenden. Vi letar därför efter en strukturerad person som gillar att ta ansvar och som är bra på att arbeta med komplexa frågor.
Du bidrar till utveckling och förbättring av det dagliga arbetet samt som IT-stöd. En god förmåga att kunna samarbeta med andra och vara flexibel när det behövs är även viktigt i denna roll. Du kan uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
För rollen krävs god vana av att arbeta i olika IT system samt i Excel. Har du erfarenhet från energibranschen, mätvärdeshantering eller BFUS ses detta som meriterande. Tjänsten är en tillsvidare tjänst på 100%.
Intresserad?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kundservicechef Jessica Persson på 044-780 75 26 eller HR-chef Malin Nilsson 0733-737512.
Din ansökan
Låt oss veta varför just du är perfekt som administratör på vår kundservice. Din ansökan vill vi ha senast den 30/11 2022.
Välkommen med din ansökan!