OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FM centrum är Region Östergötlands facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att fastigheter och lokaler - samt de servicetjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika servicetjänsterna levererar det de ska – utifrån de behov som verksamheten har.
FM centrum har en horisontell organisation bestående av ett antal funktioner som samverkar. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrums organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Region Östergötland, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt planering för vårdbyggnad i Finspång.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en drivande och utvecklingsinriktad ingenjör med goda CAD-kunskaper till funktionen Teknisk Dokumentation inom FM centrum. Inom FM centrum är idag alla ritningar, brandskyddsdokumentation och byggnadsteknisk dokumentation digitaliserad. Våra dokumentarkiv är en viktig funktion som stödjer Region Östergötlands omfattande byggverksamhet samt driftorganisation med digitala dokument. Leverans av Byggnadsteknisk dokumentation, Brandskyddsdokumentation och Relationshandlingar från Byggprojekt till FM centrum är en av de viktiga pusselbitarna som skapar förutsättningar för god förvaltning under hela byggnadens livslängd.
Uppdraget innebär bland annat att:
• vara kontaktyta mellan funktion Teknisk dokumentation och projektörerna och entreprenörerna, både för beställning av projekteringsunderlag, under byggnation och vid leverans av handlingar
• ge stöd till projektets CAD-samordnare, projektledare och andra med CAD- och dokumentationsrelaterade frågor
• ha koll på vilka Byggprojekt som kommer att leverera någon typ av handlingar och deras tidplan
• ha koll på uppgifter om CAD-samordnarna i de Byggprojekt som ska leverera handlingar och ge stöd efter behov
• granska och följa upp leverans av handlingar under byggnation och vid slutbesiktning, så att de uppfyller gällande krav på leverans till Teknisk dokumentation.
I arbetsuppgifterna ingår även att aktivt delta i funktionen Teknisk Dokumentations interna utvecklingsprojekt och ta hand om ärenden som kommer till funktionen via FM centrums kundtjänst (FIXA).
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har teknisk högskoleutbildning inom för tjänsten relevant fastighetstekniskt kompetensområde eller motsvarande kunskaper. Du har flera års erfarenhet av CAD-program, så som AutoCAD och Revit.
Viktigt för tjänsten är att du har mycket goda datakunskaper i allmänhet och meriterande för tjänsten är att ha deltagit i stora projekt inom fastighetsbranschen, gärna som projektör.
Personliga egenskaper
För rollen förutsätts att du är självgående och initiativtagande. Du tar ansvar för dina arbetsresultat där en ständig utveckling (Lean) av arbetsverktyg och processer sker. Du är en kunskapsresurs för andra och underhåller kontinuerligt dina specialistkunskaper. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt med andra människor. För att lyckas i rollen som CAD-koordinator är det också viktigt att du har förmågan att leda och korrdinera, att ta en aktivt ansvar för att samordna grupper.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Din placeringsort är Linköping men tjänsten innebär uppdrag inom hela länet.
För tjänsten krävs körkort.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Reine Sundell, 010-103 87 14
HR-chef Lotta Karlsson, 010-013 21 88
Facklig företrädare för SACO är Albert de Haan, 010-103 70 48 och för Vision, Camilla Berlin, 010-103 27 95.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 4 april 2015. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48