OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet. Med våra integrerade lösningar täcker vi ett brett servicebehov för företag, institutioner och offentlig sektor. Vi bidrar med att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser.
Affärsstöd är en enhet inom Sodexo som bidrar med anbuds- och kalkylstöd till Försäljning och driftsorganisationen. I teamet arbetar specialister inom anbud och kalkylering av servicetjänster (både till privat och offentlig sektor). Affärsstöd ska tillhandahålla anbudskompetens inom alla de tjänsteområden som Sodexo erbjuder marknaden, till exempel Fastighetstjänster, Måltidstjänster, Logistik, Städ- och Arbetsplatstjänster. Men också utgöra stöd eller projektledning vid större anbud omfattande flera ingående servicetjänster. Så kallade integrerade Service management-uppdrag.
Till Affärsstöd söker vi nu en Calculation Manager inom städ- och arbetsplatstjänster. I arbetsplatstjänster ingår till exempel posthantering, reception, telefoni och vaktmästeri. Tjänsten är ett långtidsvikariat (1,5-2 år)
Arbetsuppgifter
Din roll som Anbudskalkylerare innebär att du får en central roll för utvecklingen av vårt anbudsarbete till nya kunder avseende städ- och arbetsplatstjänster. Det innebär ansvar för hur vi paketerar och kalkylerar våra lösningar till vinnande affärer. Du utformar uppdragslösning enligt kundens förfrågan och tar fram tillförlitliga kalkyleringsunderlag och kalkyler. Du arbetar både självständigt och i grupp tillsammans med Affärsutveckling, konceptchefer och driftsområden.
Kompetensprofil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom städtjänster och kunskap om effektiv drift av servicetjänster generellt. Du arbetar med anbudskalkyler idag och/eller har troligen bakgrund som ledare av dessa tjänster – kanske jobbar du som arbetsledare/platschef inom facility management-branschen idag. Du har varit inblandad i anbudsprojekt och vet vad som krävs för att sätta ihop vinnande lösningar. Du har en stark känsla för resursåtgång, volymuppskattning, nyckeltal och budget för arbetsplatstjänster.
Du tycker att sälj- och anbudsarbete är spännande och vill gärna utvecklas inom det området. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom ekonomi, eller motsvarande kompetens genom kurser i ekonomi tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet där ekonomi och resultatansvar ingått för relevant område. Officepaketet hanterar du briljant – i synnerhet MS Excel.
Dina språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, är goda.
Personliga egenskaper
Vi söker dig med stort driv, noggrannhet och uthållighet. Du kan hantera tidskrävande och komplexa projekt – med tydliga deadlines. Du trivs med lagarbete likväl som du driver egna projekt med stor självständighet. Du måste ha förmågan att bibehålla den strategiska helhetsbilden tillsammans med alla detaljer som skapar helheten i anbudskalkylerna.
Tjänsten är heltid och kommer att tillsättas efter överenskommelse snarast möjligt. Vi vill dock ha din ansökan senast 31 augusti 2014, men urval sker löpande så ansök gärna direkt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Chagot, Chef Affärsstöd, 08-5788 3116 eller maria.chagot@sodexo.com.
Vi utvecklar, leder och levererar tjänster till företag, institutioner och offentlig sektor. Vi erbjuder allt från reception, säkerhet och städning till måltidstjänster, måltidskuponger och facility management. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,