OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet I samarbete med Canon söker vi nu en callcentermedarbetare. Canon är ett av världens ledande inom kontorsutrustning och levererar sina produkter via rikstäckande kedjor och distributörer. Denna tjänst är till det svenska huvudkontoret som ligger i Solna. Arbetsuppgifter Som Callcentermedarbetare består den främsta arbetsuppgiften i att möta och hjälpa kunder över telefon. Du kommer att ta emot felanmälningar från slutkunder, genomföra kommunikationstester mot Canons produkter och hantera supportsamtal. Även viss support för Canons tekniker kan förekomma. Du kommer att hantera ärenden både via telefon och e-post. Kvalifikationer och egenskaper Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från en supporttjänst eller motsvarande. Du ska vara serviceinriktad, självständig och ha en vilja att överträffa kundens förväntningar. Eftersom Canons produkter är av teknisk karaktär ser vi gärna att du har ett teknikintresse. Det är viktigt att du har skinn på näsan och kan ta alla typer av samtal. Engelska är koncernspråket och din engelska ska vara god i tal och i skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemet Oracle. Därutöver är det viktigt att du hanterar MS Office väl.