OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Calzedonia Group är ett italienskt modeföretag specialiserade på badkläder, strumpbyxor och underkläder. Sedan 1986 i Italien, har de byggt upp ett globalt nätverk med cirka 41 000 medarbetare i över 55 länder. I Sverige öppnade första butiken år 2013 och vi har idag totalt 33 butiker av varumärkena Calzedonia, Intimissimi och Falconeri. Huvudkontoret är beläget i centrala Stockholm, var rollen även kommer vara baserad och bedrivas ifrån.
Calzedonia Sverige växer kraftigt och söker nu en erfaren HR Admin- och Payroll Specialist för ett omväxlande arbete inom löne- och HR-administration med inledande ansvar att leda implementeringen av nya programvaror och system inom schemaläggning och lönehantering. Vi strävar efter konstant utveckling, förbättring och effektivisering och söker därför dig som är driven och vill vara vår nyckelperson i denna process.
I den här rollen kommer du initialt att vara ansvarig för att implementera samt anpassa nya program och system för schemaläggning och tidsrapportering. Dina arbetsuppgifter även kommer inkludera:
Samarbeta med interna parter för att säkerställa en smidig övergång till de nya systemen
Kontrollering av schemaläggning och tidrapportering
Efter att implementeringsfasen är avslutad kommer din roll att utvecklas där fokus kommer läggas mer på lönehantering. Dina framtida arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Ansvar för att hantera hela lönehanteringsprocessen
Säkerhetsställa noggrann och rättvis löneberäkning samt hantering av lönefrågor
Hantera rapportering och analyser av lönedata
För att vara framgångsrik i denna roll bör du tidigare ha arbetat administrativt inom HR- och löneadministration och har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Hos oss är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och är van vid ett högt tempo och har ett öga för detaljer. Som person har du ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt med fokus på ständiga förbättringar. Du har starka tekniska färdigheter och förmåga att arbeta med olika programvarulösningar och lär dig enkelt nya system och rutiner. Du är driven och ger inte upp förrän du har hittat lösningen på de problem eller uppgifter du ställs inför och håller uppsatta deadlines.
Dessutom har du:
Utmärk kommunikationsfärdigheter på svenska såväl som engelska i tal och skrift
Goda kunskaper inom Office365, Microsoft Excel samt Hogia löne- och personalsystem
Erfarenhet av att arbeta med lönehantering inom handelsbranschen
En självständig, ansvarsfull och positiv can-do attityd
Övrigt:
På Calzedonia Sverige erbjuds du en fantastisk möjlighet att vara med att utveckla och driva förändring på en centralt placerad arbetsplats med härliga kollegor och ett bra förmånspaket.
Om du är en entusiastisk och driven HR Admin- och lönespecialist som vill vara en del av vårt framgångsrika team, så ser vi fram emot din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande.