OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen innebär att du kommer att arbeta med leverantörsreskontran i ett Shared Service Center som stöttar våra Camfilbolag i Europa. Du kommer att ingå i ett team på fem personer där ni tillsammans har stor möjlighet att påverka och effektivisera det dagliga arbetet. Vi är i ett uppbyggnadsskede så det finns även stor möjlighet att vara med och utveckla vår avdelning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:
· Leverantörsreskontra
· Avstämningar och reserveringar
· Bokslutsarbete
· Betalningar och betalningsfiler
· Kontakt med verksamheter och leverantörer
Din placering blir i första hand på vårt kontor i Trosa, med möjlighet att arbeta från kontoret i Stockholm.
Din bakgrund, vem är du:
Vi söker dig som är finsktalande och som antingen är nyutexaminerad gymnasieekonom eller har ett par års erfarenhet som ekonomiassistent. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och i skrift.
Som person ser vi att du är noggrann, ansvarstagande, nyfiken och har god samarbetsförmåga. Rollen innebär mycket kontakter både internt och externt så det är viktigt att du arbetar serviceinriktat och strukturerat. Slutligen tror vi även att du är prestigelös, lösningsorienterad och van att arbeta högt och lågt.
Vi arbetar i ekonomisystemet Microsoft D365 F&O och ExFlow och erfarenhet av dessa system samt redovisningskunskaper är meriterande.
Vi är ett familjeägt företag och ser mångfald som en resurs. Det är din personlighet, attityd och vilja att lära som är avgörande. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Din ansökan:
Om du tror att du är rätt person för jobbet, tveka då inte att söka jobbet genom att skicka in din ansökan till vår HR funktion, senast 30 april 2023. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!