OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av CRM och/eller Marketing Automation och är redo för nya utmaningar? Då kanske detta är rollen för dig! Capio Sveriges marknadsavdelning är en central funktion i organisationen som växer snabbt och är mitt i en spännande utvecklingsfas.
Vi söker nu en CRM Campaign Coordinator till vårt CRM-team som vill vara med och utveckla, utvecklas och jobba tillsammans med oss med Capios kundresa.
För att lyckas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet inom CRM. Du är en teamplayer som är resultatdriven med en god analytisk förmåga. Vi tror att rätt person för rollen är modig, vågar testa nya saker och backar upp sina idéer med data samt har en känsla för vad som skapar kundvärde.
Tjänsten är placerad på vårt kontor vid Lilla Bommen i centrala Göteborg med möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Tjänsten är ett vikariat på ett år.
Vad innebär rollen?
I din roll som CRM Campaign Coordinator är du den som skapar engagerande och relevant kommunikation till våra kunder med Capios övergripande marknadsplan som bas. Du planerar och koordinerar text och bild för distribution i Capios kommunikationskanaler samt ser till att detta målgruppsanpassas genom segmentering av Capios kunddatabas.
Du ser också till att paketera och underhålla innehållet på Capios kundplattformar samt i Capios kommunikationskanaler utifrån ett färg- och form-perspektiv så att detta engagerar, är relevant och håller en hög trovärdighet ut mot våra kunder.
Att du tar egna initiativ och trivs med att ha egna ansvarsområden är lika viktigt som att du trivs med att vara en teamspelare.
Arbetsuppgifter:
- Distribuera och paketera kommunikation i form av mejl, SMS och Push som är pålitlig, relevant, trovärdig och engagerande.
- Arbeta tvärfunktionellt och hantera ett stort nät av kontaktytor både inom och utanför Capios verksamhet.
- Vara aktiv i framtagning av behovsanpassat innehåll som väcker intresse och ger svar på de vanligaste frågorna och behoven våra kunder har.
- Säkerställa att det innehåll som distribueras är målgruppsanpassat och trovärdigt och följer färg och form enligt Capios Brand Manual.
- Kontinuerligt följa upp och ta fram insikter i det innehåll som distribuerats genom Capios kommunikationskanaler för att kontinuerligt kunna förbättra innehåll så att detta möter och överträffar våra kunders förväntningar och behov och Capios interna mål.
- Planering, genomförande och uppföljning av A/B – tester i vårt CRM-verktyg.
- Strategisk planering, skapande och aktivering av kundanpassade automationer i vårt CRM-verktyg.
- Hålla sig uppdaterad inom branschen och ha koll på konkurrenter samt trend- och omvärldsbevakning med inriktning på kundlojalitet och hälsa/sjukvård.
- Driva konvertering enligt uppsatta KPI:er för CRM och rapportera nyfunna insikter till CRM-manager samt sprida till resten av teamet.
Vem är du?
Som person behöver du gilla att jobba agilt och lösa saker lite på volley samtidigt som du i grunden jobbar proaktivt och enligt kommunikationsplan. Vår värld förändras snabbare än någonsin och ena dagen sitter du med en långsiktig lojalitetsaktivitet och nästa dag kommer en förändring som ställer allt på ända och vi behöver snabbt styra om. Prestigelöshet, flexibilitet och ett öppet mindset är en förutsättning för att trivas i rollen.
Personliga egenskaper:
- Starka kunskaper i skriftlig och muntlig kommunikation.
- Flerårig arbetslivserfarenhet inom CRM.
- Erfarenhet från utformning och distribution av e-post.
- Vana av att arbeta i Photoshop, Excel och Powerpoint.
- Har ett intresse för sjukvård och hälsa.
- Stort driv och engagemang.
- Starkt kommunikativ och van att jobba tvärfunktionellt.
- Strukturerad, organiserad, lösningsorienterad och metodisk.
- Analytisk och van vid datadrivna beslut.
- Noggrann och stor ansvarskänsla.
- Examen från högskola alt. universitet.
Vad behöver du ha med dig?
Vi ser att du har en akademisk utbildning inom marknadsföring, gärna med inriktning på varumärkes- och kommunikationsarbete samt erfarenhet inom digital marknadsföring. Om du har en bakgrund från reklambyrå eller marknadsavdelning så har du den grundläggande kunskap som gör att du förstår vår värld snabbare. En god förståelse, intresse och talang för att producera text och bild samt erfarenhet av att arbeta i CRM-system är ett krav.
Vi kommer göra intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så ansök så snart som möjligt.
Capio – Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan – en individ i taget!
Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information, besök https://capio.se/.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.