OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jula AB är idag ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag med en omsättning på ca 10 miljarder med över 100 varuhus och E-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 nya varhus per år.
Space Management avdelningen har det operativa ansvaret för att ta hand om och skapa förutsättningar för Julas sortiment i varuhusen. Det innebär att säkerställa omhändertagandet av produkterna och kommunikationen för att stärka kundupplevelsen, förbättra lönsamheten och kunna möta Julas framtida expansion. På Jula siktar vi högre och tar nu nya kliv för att fortsätta utveckla Julas kampanjer och aktiviteter, därför söker vi nu en Campaign Merchandiser!
Detta gör du som Campaign Merchandiser
Rollen innebär att utifrån kunskap om köpbeteende och yta i varuhus kreera, skapa plats för kommunikation samt genomföra och följa upp aktiviteter utifrån Kampanj- och aktivitetsplanen. Du säkerställer att aktiviteterna och kommunikationen genererar en kundupplevelse som stärker Julas totala affär med kvalitativa lösningar för varuhusen.
Du har också det operativa ansvaret att utveckla och skapa förutsättningar för mekanisk försäljning genom väl fungerande information och material som lätt kan appliceras och följas av varuhusen.
Du kommer ingå i ett team på 6 personer bestående av Space Specialist Manager, Visual Merchandiser och Planogram Specialister. I din roll arbetar du i nära samarbete med Marknad. Tillsammans skapar ni förutsättningar för en effektiv kedje- och varuhusdrift i våra snart 4 länder.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Du har utbildning inom försäljning och marknadskommunikation eller liknande och har erfarenhet av praktiskt arbete i butik/varuhus. Du har goda kunskaper om köpbeteende, säljstyrning och om vad som stödjer mekanisk försäljning vilket gör att du skapar kommersiellt attraktiva exponeringar och aktiviteter.
Du är van att samarbeta och driva projekt tvärfunktionellt och genom tidigare erfarenheter ser du vikten av god kommunikation för att kunna skapa goda kundupplevelser. Du ser det som en självklarhet och spännande utmaning att vara med och utveckla samarbetet mellan varuhus och centrala funktioner vilket inkluderar både arbetssätt, förhållningssätt och verktyg.
Rollen kräver mycket goda kunskaper i Office-paketet och Engelska. Gärna kunskaper inom Indesign eller liknade system.
Det här är du som person
Du har ett stort kundfokus och för att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad, noggrann och har god förmåga att planera och arbeta både självständigt och i grupp. Du är kreativ och kan omsätta idé till verklighet för att hitta lösningar som tilltalar våra kunder samt gör det enkelt för våra varuhus. För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara flexibel, engagerad, nyfiken och bra på att kommunicera både i tal och i skrift.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Huvudplacering är på Julas huvudkontor i Skara men viss del av arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll, tveka inte att söka direkt! Frågor om tjänsten besvaras av Monica Hjalmarsson Space Specialist Manager, via monica.hjalmarsson@jula.se
Sista ansökningsdag är 7 augusti.