OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du många egna idéer, brinner för försäljning och att skapa långsiktiga relationer? Motiveras du av en snabbt föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik och har ett sinne för business? Har du dessutom skinn på näsan och är orädd för att förhandla och driva arbetet framåt? Om beskrivningen stämmer in på dig, är vi nyfikna på att veta mer!
Vi behöver stärka upp vårt kommersiella team med en Campaign Partnership Manager som kommer in med hög energi och can-do attityd. Foodora market driver så kallade Darkstores där vi har ett stort sortiment av livsmedel och andra dagligvaror som våra kunder får hemskickade på endast 30 minuter. Vi fortsätter att växa, utvecklas och expandera och vi bryter just nu ny mark för hela dagligvaruhandeln. Foodora market med mångmiljonomsättning och 22 butiker är inte längre en start-up, men känslan, tempot och mentaliteten kommer vi aldrig vilja släppa - come join the fun!
Som partnership manager kommer du bli en central del av det kommersiella teamet - en viktig och avgörande roll som kommer samarbeta med kategori, marknad och vårt site-team! Vi är digitala, innovativa och snabbfotade och du kommer vara en stor del av den tillväxtresa vi har framför oss.
VAD DU KOMMER (MEN INTE UTESLUTANDE) ATT GÖRA
Som Campaign Partnership Manager kommer du ha möjlighet att påverka ditt affärsområde och egna arbete i stor grad. Denna roll bryter ny mark och skapar ett nytt sätt att arbeta inom grocery marketing. Förutom att vara vårt ansikte ut mot större FMCG leverantörer så kommer du bygga nya relationer och skapa innovativa samarbeten med våra partners.
Du kommer att:
Vara ansvarig för att sätta en övergripande investeringsplan för våra största varumärkesleverantörer. Detta innebär att fylla året med diverse marknadsaktiviteter som stärker försäljningen och synligheten för dessa i alla våra kanaler!
Säkerställa att alla nya produkter och varumärken har en synlighets och aktivitetsplan på vår site!
Du kommer driva innovativa tvärfunktionella samarbetsprojekt som involverar partners, våra butiker och marknadsavdelning
Du skall vara bekväm med förhandling och drivas av att slå budgetar!
Du kommer få vara med och påverka vägen framåt i din roll då vi växer så det knakar
VEM DU ÄR
Som Campaign Partnership Manager är dina personliga egenskaper viktiga för att du skall lyckas och trivas i din roll. Vi på foodora tror därför att du är:
Flexibel och Lösningsorienterad - vi är ett techbolag och ibland ändras förutsättningarna pga av händelser som är svåra att styra över- du måste trivas med dessa förutsättningar och se möjligheter!
Orädd och Prestigelös - du är bekväm att skapa nya relationer både internt och externt. Prata med nya personer är inget problem för dig alltifrån bolags VD till medarbetare i våra butiker!
Resultatorienterad och Analytisk - du kommer in denna roll arbeta mot flera stakeholders som alla kommer kräva resultat utifrån olika perspektiv. Du har inget problem att sammanställa data och dra slutsatser från det.
KVALIFIKATIONER
Universitetsutbildning inom exempelvis business administration, marknadsföring eller likvärdigt
Minst tre års erfarenhet av en roll inom marketing eller försäljning så som tex KAM eller trade marketing.
Erfarenhet från FMCG bolag, Mediabyrå mot DVH eller dagligvaruhandeln i stort.
Det är fördelaktigt om du haft tidigare budgetansvar
Mycket goda kommunikativa kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i microsoft office
Startdatum: Omgående
Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande:
💡 Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod.
💻 Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre!
💼 Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte.
💌 Referenskontroll - Nästan där!
✔️ Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor.
VILKA VI ÄR
Vi är foodorians, ett drivet och glatt gäng av matälskare som är hungriga på att skapa framtidens LMD* tjänst! Våra kärnvärden hjälper oss nå dit vi vill: We dare, We get it done & We’re equally pink. Vi är människor från olika bakgrunder med olika erfarenheter, åsikter och idéer. Detta är en självklarhet för oss, då vi helt och fullt tror att mångfald är grunden till vår kultur och framgång.
Framgång är kul, men låt oss vara på det klara: det kan inte hända på bekostnad av hållbarhet. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala och vi hoppas kunna leda vägen för hållbarhet inom vår bransch. Allt från att ta fram fler elfordon till våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform. Kolla gärna in vår Instagram foodorapeople.se för att se vad som händer hos oss just nu.
*LMD = Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjar hos oss. ;)
FÖRMÅNER
Friskvårdsbidrag.
Personalrabatt på foodora (woho!).
Tjänstepension, inkl. premiebefrielseförsäkring samt olycksfalls- och livsförsäkring.
Grymma deals hos Benify.
Roliga AWs och (rosa) fester.