OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biträdande rektor till campus Viktor Rydberg Sundbyberg
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start augusti 2023 alternativt efter överenskommelse med rektor.
Tillsammans med rektor och andra skolledare har du personalansvar, du driver skolutveckling och förändringsarbete. I tjänsten ingår också pedagogiskt ansvar för gemensamma digitala plattformar samt andra administrativa funktioner.
Din profil
Vi söker dig som, med skolans vision och mål för ögonen, vill axla en ledarroll och leda verksamheten utifrån stiftelsens värdegrund och långsiktiga utvecklingsarbete. Du ska brinna för, och ha kännedom om både högstadiet och gymnasiet. Du kommer att delta i det systematiska utvecklings- och kvalitetsarbetet samt ha inblick i arbetet med ekonomi och budget för att verka för organisationens bästa och är en god administratör.
Som person är du prestigelös, ansvarstagande, har integritet och trivs när du får arbeta resultat- och lösningsfokuserat. Du har alltid elevers och lärares bästa för ögonen. Du är nyfiken, modig och litar på att elever och medarbetare vill nå goda resultat. Du trivs med att inspirera och motivera människor samt att företräda verksamheten, både internt och externt.Det är också av största vikt för dig att arbeta i team och att bidra till det kollegiala lärandet i organisationen. Du är, liksom vi, övertygad om att konst och vetenskap går hand i hand.
Det är meriterande om du har erfarenhet av skolledarskap på högstadiet samt har gått Rektorsprogrammet.
Intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningsperioden.
Välkommen med din ansökan!
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är en organisation som drivs av en klar och uttalad vision och verksamhetsidé, som går ut på att man vill ligga i framkant i den pedagogiska utvecklingen och bidra till att den svenska skolan i stort förbättras. Därför ger man stor pedagogisk frihet till medarbetarna, vars idéer bidrar till att driva verksamheten framåt, kompletterat med noggrann utvärdering och uppföljning. Elevernas uttalade och underförstådda behov, önskemål och förväntningar är vägledande för verksamheten. Vi har byggt upp en kultur av att arbeta i team i en tvåspråkig miljö, där både svenska och engelska är arbetsspråk. Varje skola har en egen ledningsgrupp, vilket ger korta beslutsvägar och bidrar till en kreativ arbetsmiljö. Stiftelsen har lång erfarenhet av att tillämpa IT, såväl pedagogiskt som administrativt och tillhandahåller de system och tekniska verktyg, som våra lärare behöver i alla aspekter av sitt arbete.