Cancerfonden söker Juristassistent

Arbetsbeskrivning

Cancerfondens vision är att besegra cancer. Målet är att färre ska drabbas och fler ska överleva. För att nå dit arbetar vi med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Cancerfonden får inget statligt stöd utan är helt beroende av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag. Sedan 1951 har vi delat ut 11 miljarder kronor till de främsta forskningsprojekten i Sverige. I dag överlever två av tre cancer. På 50-talet var det en av tre. Vi har kommit långt, men vi är inte framme.

Om tjänsten

Vi söker nu en Juristassistent/administratör till Cancerfondens enhet för privat insamling. Teamet du kommer att vara en del av består av tre jurister. Det är en bred administrativ roll där du kommer att ha flera olika ansvarsområden och utöver det rent administrativa arbetet kommer du även att behöva koordinera och kommunicera med andra enheter internt samt ha kontakt med externa parter.

Denna roll är indelad i tre ansvarsområden där det första består av att vara ett administrativt stöd till teamet. Därefter omfattar rollen även allmänna administrativa uppgifter kopplade till handläggning av testamenten.

Du kommer bl.a. att ansvara för:

- Hantering av inkommande ärenden, uppdatering och inregistrering av nya ärenden i IT-systemet
- På sikt hantera och förvalta egna enklare testamentesärenden
- Övrig traditionell administration


Den sista och minsta delen i rollen innebär att du kommer att sälja värdepapper från dödsbon enligt en tydlig process med riktlinjer och tillvägagångssätt som finns hos Cancerfonden. Detta är en ny roll som ska tillsättas så det kommer även att finnas utrymme att själv vara med att forma rollen.

Vad vi söker

För att lyckas i rollen så bör du tidigare ha arbetat i en administrativ roll. Då du i en del av rollen kommer arbeta med siffror/värdepapper så bör du ha någon typ av erfarenhet från att t.ex. ha arbetat med fakturahantering eller liknande. Du är lösningsinriktad och med en god struktur planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är flexibel, öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Du besitter god organisationsförmåga och är en van datoranvändare med god systemvana. Vidare är du en person som har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs bra i en roll med breda kontaktytor. Vi ser även att du är driven, engagerad och intresserad av att utveckla rollen vidare.

Arbeta på Cancerfonden

På Cancerfonden är de engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå deras vision - att besegra cancer.

Cancerfonden erbjuder träningsmöjligheter på arbetstid, förmånliga friskvårdserbjudanden och kunskapshöjande aktiviteter inom kost och hälsa. Cancerfonden värderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar målstyrd arbetstid. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats. De sitter i nyrenoverade lokaler mitt i Stockholm City.

Tillträde, omfattning och anställning Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. De första 6 månaderna är du anställd utav oss på Hero och med planerat övertag efter periodens slut.

För att ansöka

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark madelaine.roosmark@hero.se.

We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 30 maj 2020

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024