Capex Category Manager till Atria

Capex Category Manager till Atria

Arbetsbeskrivning

”På Atria älskar vi god mat! Vi är stolta över att Sibylla, Ridderheims, Lithells, Lönneberga, Arbogapastej och många fler av Sveriges mest traditionsrika varumärken har samlats hos oss.

Vill du arbeta på ett ansvarstagande matföretag med spännande varumärken som ligger konsumenten varmt om hjärtat, är det hos oss du ska jobba!” 

Du kommer ha en central roll för att säkerställa att rätt investeringar genomförs, där målet är att utveckla produktionsanläggningar anpassade för ett modernt matföretag.

Som Capex Category Manager kommer du att säkerställa de kommersiella och rättsliga aspekterna av större investeringar inom Atria Sverige. Inom ramarna för ditt uppdrag ingår det att utveckla och implementera inköpsprocesser, policys och strategier. Du kommer att supportera och delta i investeringsprojekt samt säkerställa att de kan utföras i enlighet med tidsramar och aktuella avtal. Detta innefattar att du kommer att arbeta nära leverantörer och interna berörda parter för att identifiera kostnadseffektiva och kvalitetssäkrade lösningar som tillgodoser verksamhetens behov.

Dina ansvarsområden kommer att innefatta avtalsansvar, inköpsansvar för Capex investeringar, samt förhandling med leverantörer och utveckling av leverantörsrelationer. Upphandlingarna och inköpen kan bestå av tex processutrustning och entreprenadtjänster avsedda för livsmedelsindustrin.

Dina arbetsuppgifter kommer därför bland annat innebära att du bygger och utvecklar leverantörskontakter, säkerställer bästa möjliga efterlevnad av avtal samt att du är primär kontakt för leverantörer. I ditt arbete skaffar du dig en god kännedom om leverantörers kapacitet, genomför riskanalyser avseende leveranser och lägger upp strategier för att minimera dessa risker. Detta gör du med ett förhållningssätt där fokus ligger på att hitta lösningar som är effektiva och kan appliceras inom koncernen och därmed stärka Atria som helhet.

Vem är du?

För att du ska trivas tror vi att du har en stark inre drivkraft och motiveras av att uppnå resultat. Du har ett lösningsorienterat angreppssätt och besitter en god förmåga att driva igenom förändringar och arbeta med ständiga förbättringar. Du fungerar väl i en kontext där du arbetar självständigt, dock med interna och externa kontakter.  Du har en förmåga att på ett strukturerat sätt planera ditt arbete och genom detta prioritera rätt. Att hitta strategier som tillåter dig att vara proaktiv är något som du lockas av, liksom att driva och genomföra förhandlingar.

Vad har du för erfarenheter med dig?

För att lyckas i rollen ser vi att du har övergripande teknisk förståelse och har tidigare erfarenhet av inköp av maskiner, utrustning samt tjänster gärna inom processindustri. Vi ser att du är en van förhandlare samt att du arbetat med de standardavtal som används i Sverige (Exempelvis ABT 06, ABK 09, NLM 10). Du har god förmåga i Microsoft Office (Word, Excel och Powerpoint) och besitter kunskap för att läsa och förstå tekniska ritningar. Har du dessutom tidigare erfarenhet av projektledning, god förståelse för affärsekonomi och arbetat med avtal inom EU är detta fördelaktigt.

Vi ser att du som söker har mer än fem års erfarenhet av att ha arbetat med inköp, och åtminstone två av dessa år har du arbetat i en liknande roll med inriktning investeringar. Du har god insikt i de olika delarna av inköpsprocessen – såsom category management, strategiskt inköp, kontraktsansvar och leverantörsutveckling – gärna i en internationell kontext. 

Körkort samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.                      

Resor

I rollen ingår resor till Atrias anläggningar samt till leverantörer. Resor kan uppgå till 30 dagar per år.

”Atria är ett internationellt livsmedelsproducerande företag i Nordeuropa med huvudsäte i Finland. I Sverige finns sju producerande anläggningar mellan Malmö och Örebro samt huvudkontor i Sundbyberg. Placeringsort för tjänsten är i Sköllersta, Örebro, men i din roll arbetar du övergripande mot alla våra anläggningar. Mer om företaget: Atria.se”

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atria
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2020
  • Ansök senast: 18 januari 2021

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024