Card Transaction Operator till drivmedelsbolag i framkant!

Card Transaction Operator till drivmedelsbolag i framkant!

Arbetsbeskrivning

För dig med sinne för processer och problemlösning samt grundläggande kunskaper i redovisning finns nu möjligheten att ta dig an rollen som Card Transaction Operator hos en utav våra kunder inom drivmedelsbranschen. Ta chansen att vara med på deras resa att skapa framtidens destination för människan på väg. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett energibolag med stationer över hela Sverige och med visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi.
De erbjuder drivmedelsprodukter som uppfyller kundernas höga förväntningar och som utvecklats med förnybara och hållbara bioprodukter för att uppnå Sveriges högt ställda krav på minskad miljöpåverkan.

Vi söker nu en ny medarbetare till Card Finance avdelningen. De är ett dynamiskt team som arbetar med den del av företaget som ansvarar för hantering av hela processen från kortköp till inbetalning.

Arbetet är mycket varierat, med några relativt enkla rutinartade arbetsuppgifter, men även sådant som kräver noggrannhet, egna initiativ, stort driv, strukturering och problemlösning. Allt för att skapa en effektiv hantering som helhetsperspektiv.

Du erbjuds


* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
Befattningen ansvarar för att köptransaktion hanteras i enighet med avtal- och samarbetspartners samt avstämning av likvid från externa kortutgivare:


* Genom att säkerställa hanteringen av inkomna köptransaktioner
* Genom att säkerställa utbetalning av likvid till försäljningsställen för korrekta transaktioner
* Genom att säkerställa avstämning av huvudbokskonton
* Genom relevant analys, uppföljning, ekonomisk information & beslutsunderlag utförs korrekt


Rollen kräver viss förståelse för integration mellan olika system och innebär hantering av omfattande, bitvis komplexa kortflöden med ansvar för ett stort antal konton. Det kräver ett strukturerat och logiskt inriktat arbetssätt, för att bland annat möta snäva tidsramar:


* Genom att rätt kontroller, rutiner och processer är på plats och utförs effektivt


Befattningens verksamhetsområde innefattar hela organisationens verksamhet i Sverige med eget ansvar och fokus på uppföljning och analys av köptransaktioner (Finans, IT, Reklam, Marknad och Försäljning)

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning med uppnådd kandidatexamen, gärna med inriktning mot ekonomi/redovisning, eller motsvarande


* Har mycket goda kunskaper i Excel
* Har mycket god förmåga att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift
* Har minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande transaktionshantering och redovisning


Det är meriterande om du har


* Kunskaper i Microsoft Dynamcis, Visma och/eller PayEx


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som person bör du som söker vara noggrann och strukturerad för att leverera snabbt med hög kvalitet. Du ska vara positiv, flexibel och gilla att ta egna initiativ då det periodvis kommer vara mycket att göra. Det ställs krav på mycket självständigt arbete där du driver frågor och utmaningar mot leverantörer, kunder och internt inom koncernen. Du är dessutom serviceinriktad och prestigelös i kontakten med såväl interna som externa kontakter.
Du gillar att förstå dig på och analysera komplexa logistiska flöden samt kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra mot gemensamma mål och är då inte rädd att hugga tag i återkommande arbetsuppgifter som måste lösas.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Sundbyberg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2021
  • Ansök senast: 30 oktober 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 oktober 2024

22 oktober 2024