OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Servicekoordinator kommer du att vara spindeln i nätet och ha en central roll i verksamheten. Du kommer att ansvara för att bevaka felanmälan och planera samt fördela jobb till serviceteknikerna i verkstaden. Dessutom kommer du att vara ansvarig för att ta fram faktureringsunderlag.
Verksamheten är belägen i en verkstadsmiljö, vilket innebär att du kommer att utföra kontorsarbete i en dynamisk och ständigt föränderlig miljö. Här sker det händelser varje dag och vecka som man inte alltid kan förutse. Att kunna hantera den ständiga aktiviteten och samtidigt hålla ordning och reda är av central betydelse i denna roll.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta
- Planera och fördela arbetet för serviceteknikerna i verkstaden
- Bevaka felanmälan och säkerställa att serviceteknikerna får rätt information
- Hantera faktureringsunderlag
- Allmän administration i en industriell miljö
Tjänsten är ett konsultuppdrag på cirka 2 månader under juni-augusti. Tillträde omgående. Arbetstiderna är 7-16 måndag-fredag.
Om företaget
Cargotec Sweden AB är en serviceverkstad som tillverkar och säljer entreprenadmaskiner och truckar av olika slag. de levererar dessa produkter till kunder som kan söka service för sina maskiner. På vissa platser har verksamheten även större kontrakt där de ansvarar för löpande service och underhåll av flera maskiner.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av adminstration och koordinering av arbetsuppgifter. Du trivs i en industriell miljö och känner dig specifikt bekväm med att arbeta i verkstadsmiljö. Du är inte rädd för att ta ansvar och kan hantera högt tempo och deadlines. Din analytiska förmåga gör att du även kan hantera stora mängder data och göra välgrundade beslut. Vidare är du en serviceinriktad person som alltid strävar efter att upprätthålla ordning och reda i arbetsmiljön. Med din kommunikationsförmåga kan du dessutom samarbeta smidigt med olika yrkesroller på arbetsplatsen och säkerställa en effektiv samverkan.
Viktigt för tjänsten
- Gymnasial kompetens
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (ex administrativ koordinator)
- God kommunikationsförmåga
- Goda kunskaper i svenska och engelska.
Meriterande
- Kunskap om entreprenadmaskiner och truckar är meriterande
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Gillberg via Adecco 010 – 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Servicekoordinator, Administratör, Verkstad, Industri, Oxelösund, Nyköping, Cargotec, Adecco.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147