OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Carlsberg Sverige AB är Sveriges ledande dryckesföretag som ingår i den internationella bryggerikoncernen Carlsberg Breweries.Vi tillverkar, marknadsför och säljer välkända varumärken som Carlsberg, Falcon, Pripps Blå, Ramlösa, Pepsi och Festis. Varje år dricker svenska folket ca 370 miljoner liter öl, vatten och läsk som har tillverkats och levererats av våra ca 1200 medarbetare.Vår passion är att erbjuda konsumenterna ett brett utbud av drycker som ger njutning, släcker törst och kryddar tillvaron.För våra kunder inom handel och restaurang ska vi, baserat på vår professionalism, vara den självklara partnern. Carlsberg Sverige AB erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder.Vi driver utvecklingen av svensk dryckeskultur, och värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet.Ambition, innovation, ansvar och ärlighet är ledord i såväl det strategiska som det dagliga arbetet.Huvudkontoret finns i Stockholm.På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten.Arbetsuppgifter Övergripande ansvar för varumärket Falcon.Uppdraget avser att säkerställa utveckling och implementering av kort och långsiktiga planer för att nå uppställda mål.De övergripande målen avser volym, marknadsandel samt kännedoms, preferens och imagevariabler.Specifikt handlar tjänsten om att analysera, initiera och genomföra åtgärder som ska leda fram till önskat resultat.Du kommer bland annat att ansvara för att ta fram och förankra övergripande strategier och affärsplaner för varumärket Falcon.Utöver det kommer du att följa upp och säkerställa implementering av planer och affärsresultat genom att följa upp nyckeltal samt lanseringar löpande och initiera åtgärder vid avvikelser.Dessutom kommer du att säkerställa konsumentrelaterade aktiviteter för att driva och utveckla varumärket Falcon, detta med hjälp av mediabyråer, reklambyråer, designbyråer.Du ansvarar också för att säkerställa att varumärkets omkostnadsbudget (ATL) inte övertrasseras. Din Bakgrund Du som söker har en bakgrund som civilekonom, marknadsekonom eller motsvarande.Du har tidigare erfarenhet från branschen som Brand Manager/Junior Brand Manager samt tidigare erfarenhet av arbete med reklam och mediaplanering.Som person är du en strateg/visionär med förmåga att omsätta analys till långsiktiga planer.Det är meriterande med kunskap från arbete med FMCG produkter. Du har god kunskap om och intresse för svenska restaurangbranschen och dagligvaruhandeln. Att du behärska engelska väl, båda muntlig och skriftlig ser vi som en självklarhet. Så söker du tjänsten I det här uppdraget samarbetar Carlsberg med Academic Search.Du ansöker till tjänsten genom att gå in på länken nedan där du bifogar personligt brev och CV. Vi vill ha din ansökan senast 16 juli 2008. För att söka till tjänsten gå in på länken: http://www.appsgate.com/asi/kjobfinder.nsf/web.nysokande
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724