Carlsberg Sverige söker National Sales Center Manager!

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Vi brinner för att ge dig bättre upplevelser med våra drycker - varje gång.

Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernen Carlsberg Group, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.

Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Med produkter som har en historia som sträcker sig längre än 300 år tillbaka i tiden, och en portfölj som består av mer än 60 starka varumärken och över 400 unika produkter är vi ledande på den svenska dryckesmarknaden.

Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas naturligt mineralvatten.

Läs mer om företaget: www.carlsberg.se



Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som alltid vill uppnå bästa resultat och hela tiden strävar efter att utveckla och förbättra din verksamhet. Som National Sales Center Manager ingår du i ledningsgruppen för On Trade och rapporterar till On Trade Director. I din roll har du det direkta personal- och utvecklingsansvaret för sex gruppchefer. Med ett coachande ledarskap arbetar du aktivt med dina medarbetares prestationer genom handledning och kontinuerlig feedback.

I ditt ansvar ligger att etablera riktlinjer samt att se till att målsättningar avseende säljresultat, kvalitet och effektivitet uppnås. Du samlar dina medarbetare mot gemensamma mål och skapar förståelse och lust i att vilja uppnå dem och därmed framgång.
I rollen ingår vidare bla att du tillsammans med säljchef Ontrade och Offtrade upprättar gemensamma säljplaner. Du är van och duktig på att hantera interna som externa kontaktytor och är van att samarbeta på ett framgångsrikt sätt i en internationell verksamhet med högt och föränderligt tempo.

Den vi letar efter har gedigen erfarenhet av försäljning, ledarskap och målstyrning. Vi tror att du har en liknande roll idag och är van att hantera en grupp på ett 50-tal medarbetare som arbetar med utgående försäljning per telefon och kundtjänst samt att du även haft ansvar för den administrativa delen med kontrakt, system och webfrågor.

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Falkenberg där vi även har vårt bryggeri.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har 3-5 års erfarenhet av liknande roll. Du är en affärsmässig, målinriktad och driven person som brinner för försäljning men som också är en erfaren och inspirerande ledare. Som ledare är du lyhörd, kompetent inom ditt område och duktig på att få med dig ditt team. Du är bra på människor och har ett vinnande sätt som fungerar väl i vår dagliga verksamhet likväl som i vår ledningsgrupp.

Ditt arbetssätt är strukturerat och du är känd för att skapa goda och framgångsrika resultat. Du vet hur man hanterar en nyckelroll hos ett engagerat team som brinner för kundnöjdhet och du arbetar på ett kreativt och lösningsorienterat sätt.
Du har en relevant högskoleutbildning och är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP och eller snabbrörliga konsumentvaror även om det inte är ett krav.

Vad kan företaget erbjuda dig?
Carlsberg Sverige ingår i en dansk bryggerikoncern med huvudkontor i Köpenhamn och företaget har i dag intressen i närmare 150 länder och är det fjärde största bryggeriet i världen. Här erbjuds rätt person ett spännande och utmanande arbete i ett expansivt företag med mycket höga ambitioner.

Kontaktperson och hur söker jag tjänsten?
Sök gärna så fort som möjligt dock senast 1 juni. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tina Rydh på tina.rydh@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb