Carrier Account Managerför passagerarinformationsanalys

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten söker:
Handläggare (Carrier Account Manager) med inriktning för passagerarinformationsanalys till Gränspolissektionen, Nationella operativa avdelningen, ref.nr.91/18. Ansök senast 29 juni 18.

Fullständig annons https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/2018/juni/cam-gransen/

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
I din roll som CAM (Carrier Account Manager) vid passagerarinformationsverksamheten kommer du att bistå den nuvarande CAM och vara med och ansvara för relationen till flygbolagen och är en förutsättning till att få kvalitativ information till passagerarinformationsverksamheten. Du fungerar som en ”single point of contact” och har en kontinuerlig dialog med flygbolagen om bl.a. problemställningar, förändrade verksamhetsmässiga, tekniska eller juridiska behov. CAM-funktionen är central i arbetet med att ha ett kvalitativt och kontinuerligt inflöde av data som i sin tur möjliggör ett bra informationsunderlag. Inledningsvis kommer du att arbeta med att utveckla arbetsmetodik, rutiner och dokumentation vid passagerarinformationsverksamheten.
Bland dina arbetsuppgifter ingår att;
• ansvarig för att initiera och etablera mycket
goda kontakter med transportföretagen för
överföring av PNR- och API-data enligt
framtagna riktlinjer
• säkerställa att transportföretagen uppfyller
ställda lagkrav och rekommendationer
• stödja transportföretagen vid behov under och
efter den tekniska anslutningsprocessen
• säkra att informationen till verksamheten håller
en hög kvalitet och samverka med polisens IT-
avdelning i att säkerställa teknisk kompatibilitet
mellan flygbolagens system och polisen
• samverkan och erfarenhetsutbyte med andra
länders motsvarande verksamheter för att
säkerställa hög kvalitet på inkomna PNR- och
API-uppgifter
Tjänsten innefattar resande, både inom Sverige och till andra länder.

KVALIFIKATIONER.
Vi söker dig som har:
• polisexamen eller motsvarande yrkesutbildning
och/eller akademisk utbildning inom
exempelvis samhällsvetenskap eller
motsvarande adekvat utbildning
• kunskap/erfarenhet om flygindustrin och deras
olika tekniska system och plattformar
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling
• vana vid informationshantering i datormiljö
samt databashantering
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl
som på svenska som på engelska

MERITERANDE
Det är mertiterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med
flygpassageraruppgifter och/eller analys av
sådan information
• erfarenhet av samordning/samverkan med
externa organisationer eller myndigheter
• Ytterligare språkkunskaper, gärna i EU-språk
• Erfarenhet av internationellt samarbete
• Erfarenhet av arbete/samarbete med flygindustrin och/eller dess närliggande internationella organisationer IATA, ICAO och WCO

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna präglas olika former av samarbeten och du bör trivas med att arbeta i grupp vilket också innebär att skapa, underhålla och bibehålla kontakter både internt och externt.
Verksamheten är ännu under uppbyggnad och vi behöver vara drivande så vi ser gärna att du är nyfiken och flexibilitet för nya eller ändrade arbetsuppgifter.
Arbetet ställer krav på ett långsiktigt och grundligt engagemang samt en beredskap för toppar av intensivt arbete.
Vi söker dig som är/har:
• Strukturerad
• Analytisk
• Engagerad
• samarbetsförmåga

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

BESKRIVNING AV ARBETSPLATSEN
Den nationella avdelningen (NOA) har ett processansvar för myndighetens brottsbekämpande verksamhet.

Gränspolissektionen
Gränspolissektionen har det strategiska ansvaret för gränspolisverksamheten och ansvarar för att samordna, strukturera och metodutveckla polisens arbete med gränskontroll, inre utlänningskontroll och verkställigheter. Sektionen är nationell kontaktpunkt för EU:s gränskontrollbyrå Frontex och samordnar Sveriges deltagande i byråns gränskontroll- och gemensamma återvändandeoperationer. Här finns den Nationella Samordningscentralen för gränsövervakningssystemet Eurosur, förvaltningen av gränsfonden och polisens ambassadsamordning.
Verksamheten kommer successivt utvecklas till en 24/7 verksamhet.

För fullständig annons se; https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/2018/juni/cam-gransen/

KONTAKTPERSONER

Vill du veta mer Välkommen att kontakta Christoffer Engberg, 070-223 45 69

Fackliga kontaktpersoner:
Kent Svärd, Saco, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10. Johan Gertz 010-5677092, Fackförbundet ST. Fiasel Jafri, SEKO Polisen, 070-649 64 90.

ÖVRIG INFORMATION:
Anställningen:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid alternativt flextid.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 29 juni 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.noa@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med
Refnr. 91/18 i mailets ärendemening.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Carl Runfors 010-5636 430.

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.

Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 juni 2018

Postadress

Fleminggatan 18
Stockholm, 11226

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024