OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3500 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Livskvalitet. Självständighet. Delaktighet. Är det här ord som du också tänker på när du funderar över varför rollen som case management samordnare är viktig? Bra, då tänker vi på samma sätt.
Vi arbetar för att ha kundens fokus och inte bara kunden i fokus! Till vår hjälp behöver vi dig.
Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Innan vi beskriver arbetet så vill vi börja med det viktigaste: din hälsa. Vi vet att det allra viktigaste som finns för en organisation är medarbetare som trivs, som mår bra och som kan arbeta på ett hälsosamt och hållbart sätt.
Vi vill att du håller dig frisk. Därför får du upp till 3000 kronor per år i friskvårdsbidrag, som du kan använda på allt från massage och träningskort till minigolf, bowling och sportfiske. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten.
Men arbetsuppgifterna då? Hur ser de ut? Eftersom rollen case management samordnare är ny i vår organisation så tänker vi oss att en stor del av ditt uppdrag är att kartlägga nuläget och behovet av att fortsatt ha den rollen i vård och omsorgsförvaltningen. Du kommer utifrån dina slutsatser ge konkreta förslag på hur organisationen ska se ut kring case management. Du kommer även att tydliggöra skillnaderna mellan case management uppdrag och FACT uppdrag.
Vilket häftigt uppdrag, tänker du säkert nu, och börjar samtidigt fundera över hur du ska lyckas med det. Det vi tror att nyckeln till framgång för dig kommer att vara att samverka med våra kollegor i socialförvaltningen. I socialförvaltningen arbetar man redan med rollen case management samordnare och FACT samordnare och här finns mycket vi kan lära oss av!
Drivs du också av att få arbeta verksamhetsnära och att möjliggöra för andra att leva ett så självständigt liv som möjligt? Vilken tur! För utöver att arbeta strategiskt ingår även att arbeta aktivt med case management med kunder, och här kommer du ha stor nytta av dina tidigare arbetslivserfarenhet i liknande uppdrag. Du kommer också att arbeta med handledning gällande case management och att överföra kunskap till dina kollegor.
Kvalifikationer
Som arbetsuppgifterna beskriver ställs det höga krav på dig. Du har självklart en case management utbildning på högskolenivå eller en likvärdig utbildning, men du har också arbetat aktivt med case management i minst två år. Du har alltså erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska funktionsnedsättningar och psykisk ohälsa och har goda kunskaper om gällande lagstiftning inom LSS. Du har erfarenhet av att samordna och leda dig själv, gärna i projektform, och kanske har du till och med tidigare erfarenhet av att kartlägga arbetsplatser. B-körkort har du såklart!
Vi ser fram emot att få ta del av ditt aktuella och informativa CV och i ditt personliga brev vill vi gärna att du berättar kort om varför du vill arbeta hos oss, vad du gör nu och på vilket sätt din samlade kunskap och erfarenhet gör att du passar i just den här rollen
Var vänlig och ange löneanspråk och eventuell startdag i din ansökan.
Övrig information
Löpande urval sker. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Sista ansökningsdag: 2022-03-10
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse
Varaktighet: 2023-03-31
Antal tjänster: 1
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.