OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.
Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Feelgood växer och vi förstärker vårt team i Umeå med ytterligare en Case Manager - Processledare inom förebyggande och efterhjälpande rehabilitering.
På enheten i Umeå är vi idag cirka 30 medarbetare som arbetar med att skapa hälsofrämjande arbetsmiljöer hos våra kunder. Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, interkollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv. Vi håller till i nybyggda, ljusa och väl anpassade lokaler centralt vid älven.
Vår vision är Sveriges friskaste kunder - Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap.
Arbetets innehåll:
Som Case Manager på Feelgood underlättar du arbetet både för arbetsgivaren och den enskilde medarbetaren. En Case Manager arbetar systematiskt med ett processinriktat och målorienterat arbetssätt och genom olika bedömningsverktyg arbetar du med att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stöttar chef och HR samt ger förslag på åtgärder i hälsofrämjande- och rehabiliteringsfrågor. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät dialog med kunden vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. Till din hjälp har du ett samarbete med övriga kollegor i teamet; företagsläkare, psykolog, företagssköterska samt fysioterapeut/ergonom.
Arbetsuppgifter:
• Ansvar för att samordna arbetslivsinriktad rehabilitering från början till slut.
• Stötta våra kunders chefer och medarbetare i både främjande och efterhjälpande rehabiliteringsärenden.
• Arbeta i nära samarbete med övriga interna professioner och externa parter.
Vi söker dig som:
• Har eftergymnasial utbildning inom relevant område.
• Har erfarenhet av kund- och affärsrelationer.
• Har erfarenhet av/är intresserad av arbetsinriktad rehabilitering, erfarenhet av chefsstöd och HR- frågor.
• Har goda kunskaper i både svenska och engelska samt känner dig bekväm att arbeta med flera IT-system.
• Har körkort.
• Stor del läggs på personliga egenskaper.
Tjänsten passar dig som tycker om att arbeta självständigt och samtidigt har en god samarbetsförmåga. Som person har du ett stort engagemang för din uppgift och lägger stor vikt vid att leverera med jämn och hög kvalitet. Du har möjligheten att vara med och påverka, utveckla och utvecklas. Du arbetar dagtid. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Har du frågor? Kontakta Konsultchef Jimmy Lundqvist jimmy.lundqvist@feelgood.se
Ansökan:
Ansökan sker via Feelgoods hemsida, Linkedin eller via Workbuster. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi vill att du i din ansökan bifogar CV och ett personligt brev.
Vi intervjuar fortlöpande så vi ser framemot din ansökan redan nu. Sista ansökningsdatum 2023-03-15.