OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på nära 200 enheter över hela landet, av dessa är ca 45 egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm lista över små bolag.
Feelgood har nya spännande uppdrag på gång och därför vill vi förstärka vårt team med en Case Manager / rehabkoordinator på vår digitala enhet Feelgood Access
Vår vision är Sveriges friskaste kunder. På vår enhet Feelgood Access är vi idag ca 30 medarbetare som arbetar gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering och sjukvård. Vi håller till i ljusa fräscha lokaler i Stockholm.
Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap.
Feelgood Access
Feelgood Access erbjuder chefsstöd, rehabiliteringsstöd samt rådgivning & bokning till Feelgoods 10.000 kunder i ett högt tempo, med en trevlig arbetsmiljö och engagerade kollegor.
Verksamheten befinner sig i en utvecklingsfas så är du nyfiken och engagerad och vill vara med och påverka så kan du vara den vi söker.
All kommunikation med kund sker via telefon, video och mail.
Vi arbetar vardagar och under kontorstid.
Arbetet som Case Manager
Tillsammans med arbetsgivaren lägger Case Manager grunden för företagets rehabiliteringsstrategi, och kan genom analys av sjukfrånvaron tidigt fånga upp risker och ohälsa. HR får stöd, åtgärdsförslag och återkoppling. Chefer utbildas i rehabiliteringsarbete och får löpande stöd i sitt arbetssätt samt regelbundna genomgångar av arbetsgruppens hälsostatus. Medarbetare som visar tecken på ohälsa följs upp och chefen får förslag på handlingsplan. Medarbetaren får möjlighet till tidiga effektfulla insatser, ett nätverk av resurser runt sig och stärkt motivation att hitta sina egna tillgångar.
Vi arbetar helt digitalt dvs över telefon eller video.
Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som brinner för arbetslivsinriktad rehabilitering och gillar att leda människor framåt.
Kanske har du erfarenhet av rehabilitering, kanske arbetar du på försäkringskassan med rehabiliteringsärenden. Vi ser gärna att du är legitimerad sjuksköterska, sjukgymnast/fysioterapeut eller psykolog.
Erfarenhet inom försäljning eller med kundrelationer värderas högt, likaså kunskap inom företagshälsovård.
Du har goda kunskaper i både svenska och engelska samt känner dig bekväm att arbeta i flera olika IT-system.
Personliga egenskaper
Du gillar högt tempo, är kundorienterad och affärsmässig. Du trivs att arbeta i grupp och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov. Du har mycket god kommunikationsförmåga och trivs med att kommunicera via telefon.
Har du frågor
Kontakta Regionchef AnnSofie Bott via mail annsofie.bott@feelgood.se
Sista ansökningsdatum
Vi intervjuar löpande så vi ser fram emot din ansökan redan nu.
Välkommen med din ansökan!