Case Manager till missbruksvården

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen arbetar med socialtjänst och omsorg till medborgare som på grund av olika anledningar behöver stöd och hjälp. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Några av våra verksamheter är hemtjänst, boendestöd, daglig verksamhet, särskilt boende samt öppenvårdsenheter.

Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."

Case Manager-verksamheten är organiserad inom funktionshinderomsorgens ansvarsområde för missbruk, beroende och samsjuklighet. Verksamheten är integrerad i ett socialpsykiatriskt öppenvårdsteam under gemensam ledning med psykiatriska kliniken på höglandet, Nässjömottagningen. Du kommer att arbeta som en del i ett team med 3 Case managers (CM), varav 2 är kommunanställda och 1 från Region Jönköpings psykiatri. Du kommer bland annat att ha ett nära samarbete med regionens sjuksköterskor, berörda handläggare, dagverksamheter, öppenvårdsverksamhet samt vårdgrannar. Arbetsområdet är Nässjö kommun.






ARBETSUPPGIFTER
Arbetet utgår från modellen för integrerad psykiatri. Målgruppen för teamet är personer med samsjuklighet, dvs psykisk sjukdom och samtidigt missbruk/beroendeproblematik. Målet är att behandlingen av missbruket och den psykiska sjukdomen ska genomföras samtidigt. Genom att samordna och utföra stöd- och behandlingsinsatser möjliggörs tillgång till den vård och behandling som den enskilde har rätt till utifrån behov och förutsättningar. Teamet är aktivt uppsökande. Case managern ska utifrån ett icke konfrontativt förhållningssätt tillsammans med den enskilde, identifiera problem och alternativ till nuvarande livssituation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som är socionom, socialpedagog, behandlingspedagog eller motsvarande lämplig akademisk examen, alternativt tvåårig eftergymnasial utbildning med inriktning missbruk/beroende. Case managerutbildning är meriterande. R-ACT utbildning 15 hp planeras genom arbetsgivarens försorg hösten 2016. Deltagande är obligatoriskt. Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenhet av arbete inom psykiatri, beroendevård och/eller socialtjänst samt personlig lämplighet. Det är av betydelse att Du är flexibel, har mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Oregelbunden arbetstid kan förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdande efter överenskommelse.
  • Publicerat: 27 april 2016

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


26 november 2024

Socialpedagog timvikarier

Socialpedagog timvikarier

26 november 2024

Behandlingspersonal sökes - timvikariat

Behandlingspersonal sökes - timvikariat

26 november 2024

26 november 2024