OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen satsar, 2020 inspirerar vi andra! Tillsammans i samverkan med stort engagemang och delaktighet, arbetar vi med ständiga förbättringar! Vi satsar på en attraktiv arbetsmiljö och en verksamhet i framkant!
Socialförvaltningen ger insatser till medborgaren som på grund av ålder eller funktionsnedsättning, behöver stöd i sin dagliga livsföring. Insatserna kan vara personlig assistans, boendestöd, boendeformer och daglig verksamhet. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."
Case Manager-verksamheten är organiserad inom funktionshinderomsorgens ansvarsområde för missbruk, beroende och samsjuklighet. Verksamheten är integrerad i ett socialpsykiatriskt öppenvårdsteam under gemensam ledning med psykiatriska kliniken på höglandet, Nässjömottagningen. Du kommer att arbeta som en del i ett team med 3 Case managers (CM), varav 2 är kommunanställda och 1 från Region Jönköpings psykiatri. Du kommer bland annat att ha ett nära samarbete med regionens sjuksköterskor, berörda handläggare, dagverksamheter, öppenvårdsverksamhet samt vårdgrannar. Arbetsområdet är Nässjö kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet utgår från modellen för integrerad psykiatri. Målgruppen för teamet är personer med samsjuklighet, dvs psykisk sjukdom och samtidigt missbruk/beroendeproblematik. Målet är att behandlingen av missbruket och den psykiska sjukdomen ska genomföras samtidigt. Genom att samordna och utföra stöd- och behandlingsinsatser möjliggörs tillgång till den vård och behandling som den enskilde har rätt till utifrån behov och förutsättningar. Teamet är aktivt uppsökande. Case managern ska utifrån ett icke konfrontativt förhållningssätt tillsammans med den enskilde, identifiera problem och alternativ till nuvarande livssituation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som är socionom, socialpedagog, behandlingspedagog eller motsvarande lämplig akademisk examen, alternativt tvåårig eftergymnasial utbildning med inriktning missbruk/beroende. Case managerutbildning är meriterande. R-ACT utbildning 15 hp genomförs genom arbetsgivarens försorg 2016/2017. Deltagande är obligatoriskt. Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenhet av arbete inom psykiatri, beroendevård och/eller socialtjänst samt personlig lämplighet. Det är av betydelse att Du är flexibel, har mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98