OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.
Rinkeby-Kista har en ung befolkning med bakgrund i många olika kulturer. Här finns utmaningar och möjligheter som kräver att vi ständigt utvecklar socialtjänstens arbete. Våra medarbetare och chefer har en stark drivkraft att hitta nya vägar och metoder i arbetet.
Vi söker nu en Case Manager som stöttar målgruppen från såväl Relationsvåldsteamet som Rinkeby-Kistamottagningen.
Hur ser din arbetsdag ut som Case Manager?
Som Case Manager anpassar du insatsen utifrån den enskildes behov och önskemål, men frågor gällande boende är prioriterade. Målgruppen är personer med kontakt på Relationsvåldsteamet och Rinkeby-Kistamottagningen. Insatsen är vägledande och stödjande men inte av behandlande karaktär. Som Case Manager arbetar du med insatsen på ett pedagogiskt sätt som frigör den enskildes egna resurser och stärker handlingsförmågan.
Du kommer bland annat att:
- Ta reda på vilket stöd som finns att få hos andra enheter, myndigheter, vårdgivare och aktörer
- Etablera kontakt med motsvarande
- Ansöka om stöd hos motsvarande
- Underlätta och förstå kontakt med myndigheter
- Öka stabiliteten och tryggheten gällande boende, ekonomi, sysselsättning och migrationssituation.
Det kan exempelvis handla om att följa med vid besök eller delta i nätverksmöte, bistå i att göra ansökningar, samla ihop erforderlig dokumentation, läsa och förstå skriftliga beslut, införskaffa bank-id, visa sökvägar på internet, ställa i bostadskö m.m.
Till rollen Case Manager söker vi dig som har:
- Högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller annan utbildning vi som arbetsgivare bedömer likvärdig.
- Utbildning till Case Manager (vård- och stödsamordnare)
- Goda kunskaper om det svenska samhället och dess myndigheter
- God förmåga att kommunicera på svenska, i både tal och skrift
Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med målgruppen och är språkkunnig (utöver svenska).
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, särskilt följande förmågor hos dig:
Professionell - Agerar professionellt utifrån sitt yrke och sin roll, genom att skilja på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Är trygg, stabil och har självinsikt.
Noggrann - Har förmåga att se till detaljer. Grundlig i sitt sätt att planera, utföra uppgifter samt vid leverans. Väl medveten om kvalitetsstandard inom ramen för sitt uppdrag.
Självgående - Tar ansvar för sitt arbete. Strukturerar och driver självständigt uppgifter vidare.
Flexibel - Är anpassningsbar och har lätt för att ställa om sitt förhållningssätt efter nya omständigheter. Förmåga att styra om arbetsuppgifter utifrån ändrade prioriteringar.
Stabil - Är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer. Behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker.
Engagerad - Visar intresse för sitt arbetsområde och förmågan att omsätta den energin till handlingskraft. Har ett engagemang som visar sig i arbetet och som sprider sig till andra.
Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning som pågår tom 2023-12-31. Vi går igenom ansökningar löpande och kan komma att kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi erbjuder dig som anställd bl.a. friskvårdstid och friskvårdsbidrag.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.