Case manager till vuxenpsykiatrisk mottagning

Case manager till vuxenpsykiatrisk mottagning

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Alm psykiatri är i behov av fler case-managers med start 1 februari 2022. Som case-manager är man ansvarig för planering och uppföljning av patientens vårdresa på mottagningen. Case-manager är första kontaktpunkt och fungerar som stöd till patienten fysiskt på mottagningen och via digitala besök. I rollen ligger även stödjande och informerande samtal.
För att lyckas och trivas i rollen som case-manager är det viktigt med samtalskompetens, empati och förmåga att skapa struktur.
Om Alm psykiatri
Alm psykiatri är verksamt inom vuxenpsykiatrisk öppenvård med bred kompetens och en blandning av psykoterapiformer.
Bolaget etablerades 2018 och arbetade fram till 2021 med psykologisk utrednings- och behandlingsverksamhet. Under våren 2021 gjordes en ombildning av verksamheten till att omfatta en bred psykiatrisk kompetens. Alm psykiatri har därefter huvudsakligen arbetat via digitala kanaler och med konsultuppdrag. Nu tar vi nästa steg som vårdgivare genom att öppna en mottagning i Halmstad på uppdrag av Region Halland.
Vår fysiska mottagning är belägen i centrala Halmstad och vi arbetar med en naturligt integrerad fysisk och digital vård. Som privat vårdgivare präglas vårt arbete av frihet och flexibilitet både internt och i mötet med våra patienter. Huvuddelen av vårt kliniska arbete kommer att bestå av utredning och behandling av neuropsykiatriska diagnoser, depression och bipolärt syndrom. Patienter med beroendeproblematik ingår inte i mottagningens uppdrag.
Vårdprocesser i Alm psykiatri är tydligt strukturerad och baseras på nationella riktlinjer för respektive diagnos. I det kliniska arbetet finns riktlinjer som värnar om patientsäkerheten och samtidigt skapar utrymme för en individuellt anpassad vård. Vi arbetar aktivt och kontinuerligt med att rekrytera och utveckling av våra arbetssätt för att förebygga brister i bemanning och medföljande risker.
Hos oss arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och vårdadministratörer.
Vi arbetar systematiskt med att skapa ett hållbart och trivsamt arbetsliv för samtliga medarbetare. Vår organisation präglas av minimal administration, få möten, tydliga rutiner och förutsägbarhet där medarbetare planerar sitt arbete under eget ansvar. Antal patientbesök är alltid i förväg definierat där cirka 60% av arbetstiden utgörs av aktivt patientarbete. Därmed finns goda möjligheter till att planera arbetstid, semester och annan ledighet på ett sätt som är passar den egna livssituationen. På Alm psykiatris mottagningar strävar vi efter att skapa en lågstimulerande miljö för att underlätta arbetsfokus, minska stress och främja välmående. Som heltidsanställd har man tillgång till eget kontor och de tekniska system som kan behövas i arbetet. Anställda på Alm psykiatri omfattas inte av begränsningar i bisysslor utöver våra grundläggande etiska riktlinjer.
Vi strävar efter en, utifrån patientgruppens behov, funktionell balans mellan digitala och fysiska vårdmöten. Det finns därför goda möjligheter att arbeta på distans hos oss.
Arbetet är generellt förlagt till dagtid vardagar, medarbetare kan välja att förlägga delar av sitt arbete till kvällar och helger om så önskas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alm Psykiatri AB HALMSTAD
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 16 november 2021

Postadress

Vallgatan 29
HALMSTAD, 30242

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

25 oktober 2024

24 oktober 2024