OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 19359
Cash Management är nyckelprodukten i relationen till våra företagskunder – blodomloppet. Förändrade kundbeteenden ställer högre krav på smarta, enkla och användarvänliga lösningar. Kundernas behov av smarta lösningar för ta betalt och betala, hantera sin likvidtet samt ha en enkel översikt av sin situation har aldrig varit större. Nordea har ett starkt erbjudande på området och en unik position med en tydlig strategi att växa företagsaffären i Sverige.
Vill du vara en nyckelspelare i denna tillväxtresa och ge våra kunder råd inom Cash Management så är detta rollen för dig! Vi söker en Cash Management Advisor till Cash Management Sveriges Mid Corp team. Nordea Mid Corp Sverige omfattar företagskunder med en omsättning från 20 miljoner kronor upp till några miljarder.
Om tjänsten
Som en del av Nordeas CM Mid Corp team bidrar du till att skapa starka relationer med våra företagskunder. Hos oss är du en del av ett inspirerande team med möjligheter att utvecklas, bidra till något större och verkligen göra skillnad. I ditt dagliga arbete kommer du ha en central roll i kundteamen och fullt ut ansvarig att driva utvecklingen av befintlig och ny Cash Management affär inom region Syd i Sverige. Rollen har en egen kundportfölj där fokus ligger på regionens Kommuner samt större företagskunder.
Dina arbetsuppgifter:
* Fullt ut ansvarig för intäkter och lönsamhet i en portfölj med Cash Management kunder vilket inkluderar ansvar för hela värdekedjan
* Utveckla affären fullt ut på befintliga kunder samt utveckla nya kundrelationer för att stödja Mid Corp Sveriges tillväxtambition
* Strukturerat etablera och följa upp kundplaner för att utveckla portföljen
* Vara uppdaterad på trender, konkurrenter och ha ett förståelse för kundernas verksamhet
* Bidra med hög energi och dela med dig till CM Mid corp teamet för att utveckla hela vår verksamhet
Rollen är placerad i Malmö, Jönköping, Helsingborg eller Göteborg. Rollen kräver till viss del resor inom regionen.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
För att lyckas i rollen bör du:
* Ha rådgivning och kundfokus som en del av ditt DNA
* Arbetat i en sälj- och kundnära roll gärna mot större företagskunder
* Ha en hög energinivå, driv och arbeta strukturerat för att nå dina mål
* Trivas i att arbeta i team men också självständigt för att utveckla affären
Din profil och bakgrund:
* Du får gärna ha en bakgrund inom Cash Managment (inte ett krav) och/eller motsvarande erfarenhet
* Relevant Universitiet- eller högskoleutbilning
* Du pratar flytande svenska och engelska
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 02/10/2023. Intervjuer sker löpande.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gustaf Sarpakari, på email gustaf.sarpakari@nordea.com eller mobil +46 76 102 73 70.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.