Cash Management Customer Service Adviser till ledande bank

Cash Management Customer Service Adviser till ledande bank

Arbetsbeskrivning

Har du passion för att skapa positiva kundupplevelser, intresse för Cash Management och vill jobba med en av Sveriges ledande banks största företagskunder? Som Customer Service Adviser inom Cash Management kommer du in i ett team med högt engagemang och teamanda. Välkommen in med din ansökan till Sveriges ledande bank redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kunds räkning en Customer Service Adviser inom Cash Management. Vår kund är en av Sveriges ledande banker som sitter i fina lokaler centralt i Stockholm.

Cash Management Customer Service är en öppen, social och positiv gruppering med 18 personer. Gruppens styrka är bredden med olika kompetenser och erfarenheter samt drivkraften och viljan att ge bankens kunder bästa möjliga service. Interagerandet mellan kollegor leder till aktiv problemlösning och höjer kundvärdet.

I rollen ligger stort ansvar i att konstruktivt och aktivt bidra till ökad processeffektivitet, kundnöjdhet och samarbete med relevanta avdelningar inom banken. Kundfokus i det dagliga arbetet är prioriterat och du ska vara med och bidra till en kundcentrerad kultur. I din roll är det viktigt att följa bankens värderingar och uppträda på ett professionellt sätt. Då de jobbar med stora komplexa kunder hamnar du ofta i situationer där du förväntas agera ”konstruktiv problemlösare”.

Bankens värderingar öppen, enkel och omtänksam, är viktiga och de förväntar sig att dessa är en naturlig del av vardagen för hela avdelningen. Ta nästa steg och bidra i en enhet med starkt fokus på effektiva lösningar drivna av behoven för stora företag, finansiella institutioner och organisationer.

Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work med en start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns det chans till förlängning eller överrekrytering.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med och fördjupa dina kunskaper inom området Cash Management
* Jobba proaktivt med högt kundfokus. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, jobba dedikerat med egna kunder och hjälpa dem med såväl löpande hantering som att hitta långsiktiga lösningar baserat på kundens behov
* Etablera en relation med kunderna för att lättare förstå kundens kortsiktiga och långsiktiga behov
* Medverka och ansvara för kundmöten
* Nära samarbete med specialister, Cash Management Advisors, kundansvariga samt övriga grupperingar inom kund- och produktorganisationen
* Möjlighet att fördjupa dig inom olika produkter, kommer att delta i projekt och aktivt jobba med förbättringar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidat eller magisterexamen inom ekonomi
- Har arbetslivserfarenhet inom företagsrådgivning/kundservice som exempelvis företagsrådgivare, kundstöd eller kundanalytiker
- Har erfarenhet inom Cash Management
- Har en god förståelse för företagsaffären
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då det används dagligen internt och externt

För att lyckas i rollen har du utmärkta kommunikations- och relationsbyggande färdigheter med både interna och externa intressenter samt en kundinriktad mentalitet. Vi ser även att du sprider energi, är nyfiken och har en framåtlutad attityd. Du trivs att arbeta tillsammans med professionella kollegor och leverera service, maximera kundnöjdheten och bidra till bankens position i samhället.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Beskrivs senare i rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 23 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonom för teknik- och servicenämnden samt kommunstyrelsen

Ekonom för teknik- och servicenämnden samt kommunstyrelsen

2 oktober 2024

1 oktober 2024

30 september 2024