OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till snabbväxande industriföretag söker vi nu en Interim Cash Management Specialist. Uppdraget planeras starta 1 november och löpa under ca 7 månader. Till detta uppdrag söker vi en senior och erfaren person som är van att arbeta i en komplex, internationell struktur. Du kommer att ingå i ett Treasury team på 5 personer.
Huvudsakliga ansvarsområden i rollen är:
• Driva och implementera cash management projekt globalt
• Utveckla cash management processer och policys
• Arbeta för ökad automatisering och digitalisering inom uppbyggnaden av kassapooling, bankkonton, betalning, valutahantering och e-handel.
• Delta i strategiska projekt, även de som involverar nya affärsmodeller
• Driva och följa upp övergripande treasury- och cash management relaterade frågor. Stödja treasury-verksamheten i finansiella transaktioner, avstämningar och administration av banktjänster
• Kunna bedöma och förhandla med externa och interna leverantörer inom treasury
• Hålla kontakt med externa och interna intressenter för ärenden relaterade till cash management, e-handel och treasury
• Hantera operationella valutatransaktioner
Vi söker dig som har:
• Omfattande erfarenhet från internationell treasury-miljö, minst 10 år
• Mycket god kännedom om kassapooler och CM-bank set up
• Arbetslivserfarenhet av skatte- och redovisningsfrågor relaterade till intra-gruppfondering och kassapooling
• Gedigen projektledningskompetens kopplad till bankintegration med ERP och treasury-system
• Redovisningserfarenhet relaterad till treasury-transaktioner
• Färdigheter som projektledare samt förmåga att driva förändring i en snabbrörlig kultur
• Meriterande med erfarenhet av valutatransaktioner
Som person trivs du i en dynamisk och snabbrörlig verksamhet och är driven och kommunikativ med en förmåga att arbeta hands-on och se till både helhet och detaljer. Att ha en stor affärsförståelse och goda analytiska färdigheter är också viktiga faktorer i rollen. Som person är du proaktiv, strukturerad och lösningsorienterad och med vilja att leverera hög kvalitet mot tydliga deadlines.
Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.
Välkommen med din ansökan!