Cash Management Specialist

Arbetsbeskrivning

Till snabbväxande industriföretag söker vi nu en Interim Cash Management Specialist. Uppdraget planeras starta 1 november och löpa under ca 7 månader. Till detta uppdrag söker vi en senior och erfaren person som är van att arbeta i en komplex, internationell struktur. Du kommer att ingå i ett Treasury team på 5 personer.  

Huvudsakliga ansvarsområden i rollen är:

• Driva och implementera cash management projekt globalt 

• Utveckla cash management processer och policys 

• Arbeta för ökad automatisering och digitalisering inom uppbyggnaden av kassapooling, bankkonton, betalning, valutahantering och e-handel. 

• Delta i strategiska projekt, även de som involverar nya affärsmodeller 

• Driva och följa upp övergripande treasury- och cash management relaterade frågor. Stödja treasury-verksamheten i finansiella transaktioner, avstämningar och administration av banktjänster 

• Kunna bedöma och förhandla med externa och interna leverantörer inom treasury 

• Hålla kontakt med externa och interna intressenter för ärenden relaterade till cash management, e-handel och treasury 

• Hantera operationella valutatransaktioner

Vi söker dig som har:

• Omfattande erfarenhet från internationell treasury-miljö, minst 10 år 

• Mycket god kännedom om kassapooler och CM-bank set up 

• Arbetslivserfarenhet av skatte- och redovisningsfrågor relaterade till intra-gruppfondering och kassapooling 

• Gedigen projektledningskompetens kopplad till bankintegration med ERP och treasury-system 

• Redovisningserfarenhet relaterad till treasury-transaktioner 

• Färdigheter som projektledare samt förmåga att driva förändring i en snabbrörlig kultur 

• Meriterande med erfarenhet av valutatransaktioner

Som person trivs du i en dynamisk och snabbrörlig verksamhet och är driven och kommunikativ med en förmåga att arbeta hands-on och se till både helhet och detaljer. Att ha en stor affärsförståelse och goda analytiska färdigheter är också viktiga faktorer i rollen. Som person är du proaktiv, strukturerad och lösningsorienterad och med vilja att leverera hög kvalitet mot tydliga deadlines. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flipr AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 18 oktober 2023

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024

19 december 2024