Cash management till mindre Bank

Arbetsbeskrivning

Till vår kund som är en mindre bank i Stockholm söker vi efter dig med erfarenhet från bankkontor, cash management eller backoffice. Hur lång alternativt hur kort erfarenhet du har spelar mindre roll, vi söker efter dig som kan axla nedanstående uppgifter och som inte räds för att stötta övriga kollegor inom avdelningen med ad-hoc uppgifter när så behövs. Du kommer vara en del av ett team på 6 personer. Teamet arbetar med BO/CM och Treasury-relaterade arbetsuppgifter.

Arbetsbeskrivning

Hantering av bankens betalningar, behörighetshantering, kontoöppning- och stängning samt agera stöd till verksamheten i betalning/ cash management relaterade frågor

Sammanställa och analysera bankens likviditetsplanering och kassaflödesprognoser

Garantihantering och stöd åt projektledare med riskbedömningar vid utfärdande av garantier

Kontinuerligt driva utvecklandet av funktionen med fokus på kassahantering och effektivisering av processer och rutiner.

Stöd vid hantering av valutaexponeringar och andra finansiella risker (såsom utlandsöverföringar/ derivattransaktioner/valutaväxlingar)

Utföra betalningar i RIX dataclearing samt utföra löpande kontinuitetstester

Kontaktperson till Riksbanken, samarbetsbanker och bankgirot

Kompetenskrav & erfarenhet
Vi söker efter dig med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och som är tillgänglig för detta konsultuppdrag inom någon månad.

Längd på uppdrag
Konsultuppdraget är tilltänkt att påbörjas så snart som möjligt, för rätt person kan banken vänta på 1 månads uppsägning om så är fallet. Konsultuppdraget blir långt och förväntas pågå i minst nio månader.

Låter detta som en tjänst för dig, tveka inte att ansöka per omgående.

Vid eventuella frågor, vv kontakta affärskonsult Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se / 070-752 48 16.

Välkommen med din Ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2024
  • Ansök senast: 7 september 2024

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024