OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Castellum är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på drygt 70 miljarder kronor. Vår verksamhet är koncentrerad till attraktiva tillväxtmarknader som Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Östra Götaland, Öresundsregionen och Norrland. Vi växer med nya och befintliga kunders behov och deltar aktivt i utvecklingen av stadsdelar och städer. Vi är inriktade på kommersiella fastigheter och är ca 400 medarbetare.
Under hösten kommer Castellum att etablera en samordnad ekonomiorganisation på moderbolaget Castellum AB i Göteborg. Den nya organisationen ska arbeta för att skapa effektiva och högkvalitativa processer, för att bli ett bra stöd till den operativa verksamheten på regionerna.
Arbetsbeskrivning
Castellum har två inriktningar vad gäller ekonomiassistentrollerna. En grupp arbetar med hyresavisering och kundreskontra. De ansvarar också för kontraktshantering, inbetalningar och kravhantering, avstämningar och deltagande i budget-, prognos- och bokslutsarbete.
Den andra gruppen arbetar med leverantörsreskontra. I dessa arbetsuppgifter ansvarar man för kontering, registrering och kontroll av attestbehörigheter. Vidare gör man avstämningar, utbetalningar, kontering av fastighetsmoms och deltar i budget-, prognos- och bokslutsarbete.
I det dagliga arbetet på den samordnande ekonomifunktionen utgår från Castellums koncerngemensamma vision och värdegrund. Tillsammans med teamledare och övriga kollegor säkerställer du att beslut process för intäktsflöden och kostnadsflöden följs för att säkerställa kvalitet och effektivitet. Inom gruppen intäktsflöden och kostnadsflöden skall du även tillsammans med teamledare och övriga kollegor söka ständiga försbättringar i enlighet med den samordnande ekonomifunktionens uppdrag och syfte.
Du rapporterar till ekonomichefen.
Vem är du?
Du har gymnasiekompetens med inriktning ekonomi och några års erfarenhet av ekonomiarbete. Du är driven och har viljan att utvecklas och lära nytt. Erfarenhet av systemen MS Office, Fastnet och Visma Control är meriterande.
Du ska vara självgående, nyfiken, strukturerad och affärs- och kundorienterad. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, om du kan fler språk så är det bara ett plus.
Vad kan Castellum erbjuda dig?
Vill du vara med och bygga upp en professionell och effektiv ekonomiorganisation på ett av Sveriges största fastighetsbolag?
Castellum är en attraktiv arbetsgivare med en stark företagskultur som präglas av goda värderingar för dig som medarbetare.
Vi erbjuder dig ett utmanande och ansvarfullt arbete i ett expansivt företag med en hög kompetens och korta beslutsvägar.
Läs gärna mer på www.castellum.se
Kontaktperson
I denna rekrytering har Castellum AB valt att samarbeta med Experis ManpowerGroup.
Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på www.experis.se och klicka på ansökningsknappen nedan.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Hallin på telefon 031- 61 72 52 eller anna.hallin@se.experis.com.
Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdatum är 12 augusti 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645