Category Buyer till Marine Jet Power

Category Buyer till Marine Jet Power

Arbetsbeskrivning

Om Marine Jet Power
Marine Jet Power är ett Uppsala-baserat företag med kontor i USA, Storbritannien, Australien och Sydkorea. Företaget utvecklar, tillverkar och distribuerar vattenjetaggregat och styrsystem i världsklass för båtar såväl som fartyg i storlek mellan 7 och 100 meter och effektspannet 300 kW till 15MW. Tillämpningarna sträcker sig från patrullbåtar, arbetsbåtar, passagerarfartyg till lyxjakter. De unika produkterna har stark global efterfrågan och företaget ser en stark tillväxt under de kommande åren. Se www.marinejetpower.com (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.marinejetpower.com%2F&data=01%7C01%7CDesire.Thylander%40technogarden.se%7C0b315dd35f384cfabbdd08d7c04601e5%7Cce25ca93004f44f4a6b5eb22b45815aa%7C0&sdata=U8CfMXC4XNtgZ%2BUgZNaLEvC0eCAs8NrWN7HhSor8l5c%3D&reserved=0)

Vill du vara en del av ett spännande globalt företag där det erbjuds möjlighet till personlig utveckling och där du får jobba med riktigt roliga utmaningar?

Om tjänsten
För rollen kommer du att få arbeta i ett globalt och växande företag och ha en hel del internationella kontaktytor. Här finns det möjlighet att få vara med och påverka framtiden för företaget som är unikt på marknaden. På kontoret i Uppsala sitter ca 50 medarbetare. Du kommer att tillhöra Inköpsavdelningen och rapportera till Inköpschefen.

Vad går jobbet som Category Buyer ut på?
I rollen som Category Buyer kommer du att ansvara för hanteringen av fastställda kategorier, hantera strategiska inköpsaktiviteter och leverantörshantering. Vidare kommer du att säkerställa upphandlingar baserade på total efterfrågan enligt lagerhållningsmodellen. Dina arbetsuppgifter innebär även att hantera och presentera status för dina kategorier, leverantörer och material. Du kommer också att hantera uppföljning av KPI / prestanda gentemot leverantörer. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter handla om att:

Vara kategorihanterare för ett antal fastställda kategorier

Hantera strategiska sourcing-aktiviteter för dina kategorier

Bygga upp och upprätthålla långsiktiga relationer med kritiska leverantörer

Planera och genomföra leverantörs audits för leverantörer i dina kategorier i samarbete med SQE

Hantera genomförandet av beslutade upphandlingar och lagerhållningsstrategier i ERP (Monitor) för dina kategorier, leverantörer, material

Se till att upphandlingar utförs för dina kategorier, leverantörer, material baserat på total efterfrågan (MRP-körning)

Rapportera materialstatus för kritiska kategorier, leverantörer och material inklusive uppdatera leveransdatum och risker

Hantera returerna mot leverantörer enligt returrutin. Kontaktpunkt för leverantörerna för att dokumentera och hantera beslut relaterade till koncessioner (NCR-routing)

Samverka gentemot AM för att order, efterfrågan och offert ska säkras mot dess kategorier och leverantörer

Säkerställa certifieringshantering och dokument med leverantörerna

Föreslå och hantera kontinuerliga förbättringsaktiviteter för de ansvarade kategorier/leverantörer för att öka leverantörens prestanda, minska materialpriset, ledtid och kostnader för inkommande leveranser

Är du rätt för rollen?
För att vara rätt person för rollen ser vi att du har ett par års arbetslivserfarenhet inom inköp, kategori och leverantörshantering i ett tillverkningsföretag. Du har en utbildning inom upphandling, leveranskedja, logistik eller motsvarande erfarenhet genom arbetslivserfarenhet som du har skaffat dig. Du har erfarenhet av operativ upphandling samt kunskaper om kontrakt, fakturering och förhandlingsvillkor. Du har förhandlingsfärdigheter och har jobbat med leverantörer. Du har utmärkta färdigheter i Office-paketet (excel, ppt, word). Det är meriterande med kunskaper inom ERP-Monitor och om du känner till bearbetning och gjutning eller har köpt komponenter som är gjutna och bearbetade.

Som person är du kommunikativ och har inga problem att knyta kontakter internt som externt. Du är självgående, strukturerad och gillar att driva kontinuerliga förbättringar för effektivitet och kostnadsminskning. Du är en problemlösare med ett starkt analytiskt och datadrivet tankesätt. Vidare är du en lagspelare och har en förmåga att kunna bygga relationer med leverantörerna. Du trivs att arbeta i ett högt tempo och ha många projekt på gång samtidigt. Du uppskattar att arbeta i internationella strukturer. I rollen är det viktigt att du som person har kunskaper i och ett stort intresse för teknik.

Ansökan
I den här rekryteringen arbetar kunden tillsammans med Technogarden AB. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Desiré Thylander, desire.thylander@technogarden.se 0739-80 83 94 eller Karin Segerholm, karin.segerholm@technogarden.se 070-616 50 40

Intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt.
Välkommen!

Annonsen kommer att vara publicerad tills tjänsten är tillsatt)

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Holgersson
+46 767716019
Jörgen Björkman
+46 739 80 83 95
Ewa-Marie Åström
+46 739 80 83 99
Linus Eklund
+46 735 24 71 72
Martin Fosser
+46 739 80 83 92
Jesper Eklöf
+46 707195382
Ali Rezaei
+46 739 808391
Carina Heurén
+46 739 80 83 93
Sandra Larsson
+46 735 179 993
Carina Grip
+46 735179997

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Technogarden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Therese Svenssons gata 11 , Göteborg
None

Postadress

Therese Svenssons gata 11
Göteborg, 40275

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024