OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Synsam Group Sweden, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu en strukturerad stjärna till våra Flagship Stores. Vi söker dig som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner och positiv företagskultur! Trivs du i en bred och varierad roll och lockas av att arbeta i ett snabbrörligt bolag tillsammans med härliga kollegor? Då vill vi ha med dig i vårt team!
Om rollen
På Synsam är vi skickliga på det vi gör och vår passion är att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Som experter på ögonvård och mode driver vi utvecklingen i branschen. I en innovativ miljö skapar vi tillsammans förutsättningar för Synsams framtid, och för oss är det viktigt att stötta och hjälpa varandra. Vi känner tillit och håller vad vi lovar.
I våra Flagship Stores hittar du vårt största sortiment av solglasögon, sportglasögon och märkesbågar – och den senaste tekniken inom ögonhälsa. I den här rollen utgör du en viktig funktion i att säkerställa att vi alltid har rätt produkter tillgängliga i butiken. För att lyckas i den här tjänsten ser vi att du är strukturerad, handlingskraftig och lösningsorienterad. Du bör trivas i en bred roll med stor variation och dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
• Proaktivt hantera orderflödet och varuförsörjningen för Flagship-sortimentet - med andra ord säkerställa att vi alltid har rätt bågar i butiken vid rätt tidpunkt
• Supportera Wai Chan, Head of Design – Synsam Design Studio & Group Category Manager, i planering, genomförande och uppföljning av kampanjer, butiksaktiviteter och event
• Arbeta i Flagship Store med försäljning och stilrådgivning åt kunder
• Ha kontakt med externa leverantörer, både i Sverige och internationellt
• Delta i planering och uppföljning av varumärkesutbildningar i våra flaggskeppsbutiker
• Löpande koordination och administration inom ditt område
I tjänsten arbetar du både nära kollegor och externa samarbetspartners. Du rapporterar till Head of Design – Synsam Design Studio & Group Category Manager för Synsam Group, samt till General Manager som är ansvarig för Flagship Store.
Detta söker vi
För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av arbete med koordinering och/eller administration. Du är van att arbeta i Office-paketet, i synnerhet Excel och PowerPoint. Erfarenhet från inköp och varuförsörjning är positivt, men inget krav. Viktigast är att du är nyfiken och vill lära dig!
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser gärna att du är lösningsorienterad med god förmåga att strukturera ditt arbete. Du är en ”doer” som får saker gjorda, och som vet var du hittar information. Tjänsten har breda kontaktytor såväl internt som externt, och det är därför viktigt att du är kommunikativ. Svenska och engelska är ett krav för tjänsten.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte utan skicka in din ansökan direkt! Frågor kring tjänsten hänvisas till rekrytering@synsam.com. Notera att vi inte tar emot eller hanterar ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!
Om Synsam Group
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 3 000 medarbetare, en omsättning på cirka 4,7 miljarder kr (2021) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com