Category Coordinator till Arlanda

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning två stycken Category Coordinators. Vår kund har en ledande position inom Travel Retail och verkar främst i Norden, de baltiska staterna och Polen med ett affärskoncept till flygbolag, flygplatser och färjor. Företaget har cirka 300 anställda i sex länder. Tjänsten är förlagd till företagets kontor på Arlanda Flygplats och tillhör avdelningen för Category och Purchasing.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

ARBETSUPPGIFTER

Som Category Coordinator kommer du att arbeta på företagets sortiment- och inköpsavdelning, där du har en administrativ roll. Du använder Excel och andra dataprogram som dina främsta arbetsverktyg, där du bland annat arbetar med registrering av produkter, tar fram försäljningsrapporter och analyserar försäljningsutvecklingen. Utöver det har du ett tätt samarbete med kategorichefen och bistår med hjälp inför kampanjer och sortimentsval. Tjänsten innefattar mycket kommunikation internt men även externt med leverantörer och butiker där kommunikationen till stor del sker på engelska. Detta gör att du ska trivas både med kommunikation och administrativt arbete.

Vi söker dig som

- Har mycket goda erfarenheter i Office-paketet, främst avancerad Excel
- Tidigare arbetat administrativt och trivs med datorn som främsta arbetsredskap
- Talar och skriver engelska och svenska flytande

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i affärssystemet Movex och Dynamics AX samt om du arbetat i detaljhandeln och med sortimentsarbete.

Som person är du serviceinriktad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du har enkelt att kommunicera och samarbeta med andra. Då arbetet innebär både dataregistrering och kommunikation är det viktigt att du är flexibel i ditt arbetssätt.

Då Arlanda är ett säkerhetsklassat område kommer du att registerkontrolleras enligt Transportstyrelsens bestämmelser.

Har du det som krävs? Skicka då in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.

Start: augusti
Uppdragets omfattning: heltid fram till årsskiftet med eventuell möjlighet till förlängning
Arbetstid: kontorstider
Plats: Arlanda Flygplats
Kontakt: Lena Norberg
Annons-ID: 14924776
Urval: sker löpande

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev till lena.norberg@academicwork.se. Ange annons-ID i ämnesraden.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024