OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga framtiden inom affärsområde Special på ICA Sverige?
Specialaffären är del av ICA Sverige och bedriver både partihandel och detaljhandel med special- och sällanköpsvaror. Affären är inne i en omfattande förändringsresa där vi både professionaliserar vår affär och vår verksamhet. Nu söker vi dig som vill axla rollen som Category Intelligence Manager och bidra till att utveckla Specialaffären och möta framtidens behov med oss. Rollen ingår i teamet Utveckling & Verksamhetsstyrning som består av seniora och engagerade medarbetare som är mycket drivande i utvecklingsfrågor och i genomförandet av specialaffärens strategiska agenda.
Arbetsuppgifter
Rollen som Category Intelligence Manager (CIM) är relativt ny och rollen har nu fått ett utökat ansvar kopplat till Specialaffärens egna märkesvaror (EMV). Vi har därmed behov av att stärka organisationen med ytterligare en CIM. Du kommer initialt att fokusera på att förbättra vår affärsstyrning inom området i syfte att stärka vårt kunderbjudande, affärens konkurrenskraft och lönsamhet, och att vi än mer effektivt driver vårt arbete med egna märkesvaror inom affären. I rollen förväntas du vara såväl proaktiv, stöttande som drivande beroende på situation och du kommer att jobba nära många olika delar av verksamheten inom framförallt Specialaffären, men också inom övriga ICA Sverige.
Vem vi tror att du är
För att vara lyckosam och trivas i denna roll tror vi att du är en person som är drivande, gillar att vara med och utveckla vår affär, våra processer och våra arbetssätt. Du är analytisk, har gott affärssinne och lyckas på ett bra sätt växla mellan strategiskt och operativt perspektiv. Du är van vid att alla strukturer inte är satta och drivs av att påverka hur arbetet och affären utvecklas. Du behöver vara trygg i att själv bidra till att utforma och strukturera upp arbetet och verka i en organisation som befinner sig i en omfattande förändringsresa.
Mycket av jobbet innebär samarbete med andra och detta tycker du är självklart för att lyckas med ditt arbete.
Vi vill att du har jobbat i ett par år med någon form av kategori eller inköpsrelaterat utvecklingsarbete, eller med affärsnära affärs- eller verksamhetsutveckling, gärna från en större organisation och/eller från detaljhandeln. Det är viktigt att du har en god affärsförståelse, ett analytiskt tänk samt vana av komplexitet i arbetet och i organisationen. I utbildningsryggsäcken har du med dig relevant utbildning på högskolenivå.
Allt är inte helt på plats, men du får å andra sidan vara med att påverka och bygga upp arbetet i en utvecklingsinriktad organisation med hög utvecklingskurva.
Varmt välkommen med din ansökan!
Tillträde
Snarast
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Kontaktpersoner
Frågor om tjänsten ställs till rekryterande chef, Andreas Lindbom, andreas.lindbom@ica.se
Sista dag för ansökan
2023-10-15
Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Försäljningschef Michael Johansson
070-3606241
Magnus Rehn
070-3999553
HR konsutl Sussi Anthav
076-8091863
Chef Helena Lundén
031-83 52 26
HR Jessica Magnusson
0303-571 78
Magnus Rehn
031-83 54 52
Chef Helena Lundén
031-83 5226
Chef Per-Ola Martinsson
031-83 53 92